شناسهٔ خبر: 32485 - سرویس استان‌ها

در مراسم اختتامیه کنفرانس ملی HSE قرائت شد

جزییات بیانیه ۱۱ بندی کنفرانس HSE/ تلاش ملی برای بهینه‌کردن مصرف‌ آب و توجه به محیط ریست

حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در كنفرانس ملی ایمنی، بهداشت و محیط زیست جزییات بیانیه ۱۱ بندی کنفرانس ملی ایمنی بهداشت و محیط زیست در صنعت ساختمان (HSE) در مراسم اختتامیه توسط دبیر کمیته علمی کنفرانس تشریح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امروز ششم دی ماه مراسم اختتامیه کنفرانس ملی بهداشت، ایمنی و محیط زیست در صنعت ساختمان در سالن همایش‌های مجتمع نفت محمودآباد مازندران با حضور حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولان ستادی و استانی در حال برگزاری است.

در این همایش دکتر فرشید رضا حقیقی، دبیر کمیته علمی کنفرانس بیانیه کنفرانس ملی بهداشت، ایمنی و محیط زیست در صنعت ساختمان را به نمایندگی از دبیرخانه و برگزار کنندگان کنفرانس قرائت کرد.

در متن این بیانیه آمده است: 

حمد و سپاس خدای بزرگ را که به ما توفیق داد تا با همدلی و همراهی برای رسیدن به یک هدف انسانی، فنی و زیست محیطی ارزشمند شاهد برگزاری اولین کنفرانس ملی ایمنی بهداشت و محیط زیست در صنعت ساختمان باشیم.

با عنایت به ماموریت‌های سند چشم‌انداز توسعه به عنوان برنامه فرادست و پیرو مصوبات مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در تکریم و حفاظت از منابع انسانی، صیانت از منابع زیست محیطی و بنا بر ابلاغیه معاونت محترم مسکن و ساختمان وزارت متبوع، دبیرخانه دائمی ایمنی، بهداشت و محیط زیست در صنعت ساختمان در استان مازندران تشكیل شد.

اکنون که فرصت مغتنم برگزاری این کنفرانس در روزهای ۵ و ۶ دی ۱۳۹۵ خورشیدی به عنوان اولین اقدام دبیرخانه با اهتمام اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران تحقق یافت شرکت کنندگان موارد ذیل را به عنوان دستور کار دبیرخانه پیشنهاد می‌کنند:

-  تلاش برای تخصیص فضای فیزیکی مناسب برای دبیرخانه دائمی با هدف توسعه ساختار سازمانی 
-  پیگیری برای تشکیل و گسترش کمیته‌های مشترک هماهنگی بین دستگاهی در موضوعات مرتبط با HSE
-  پیگیری مجدانه برای اجرایی نمودن تفاهمنامه سه جانبه منعقده در این کنفرانس برای تقویت فعالیت‌های دبیرخانه
-  پیگیری توجه به موضوع تخریب و گودبرداری درمباحث مقررات ملی ساختمان
-  پیگیری بازنگری و تکمیل مبحث دوازدهم مقررات ملی ساختمان
-  حمایت از گسترش تحقیقات و پژوهش‌ها در راستای اهداف دبیرخانه در قالب انتشار مجلات، مقالات علمی، پژوهشی و ایجاد دوره‌های تخصصی و حرفه‌ای درحوزه موضوعات HSE
-  تلاش برای ارتباط موثر با دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی در راستای فعالیت حداکثری نخبگان دانشگاهی کشور با این دبیرخانه
-  پیگیری الزام به مطالعات زیست محیطی در پروژه‌های ساختمانی به منظور کاهش اثرات مخرب زیست محیطی
-  تلاش برای بهینه‌سازی مصرف آب و جلوگیری از آلودگی منابع آن در فرایند تولید و بهره‌برداری ساختمان
-  توجه به اصلاح مصرف انرژی در فرآیند تولید و بهره‌برداری ساختمان
-  ایجاد بسترهای لازم فرهنگی برای ارتقای آگاهی‌های عمومی درحوزه HSE با هدف جلب مشارکت‌های حداکثری 

بنابرآنچه گفته شد شرکت کنندگان تحقق دستور کار موصوف همفکری مجددانه و ارتباطات بین سازمانی دستگاه‌های اجرایی درسطوح ملی و ستانی را طلب می‌کنند.
همچنین توفیقات مکتسبه این دبیرخانه در همایش آتی به شرکت کنندگان اعلام خواهد شد.

در پایان اضافه می‌شود که چهار تفاهمنامه منعقد شده در مراسم افتتاحیه همایش به عنوان پیوست‌های لاینفک این بیانیه تلقی می‌شوند.

دبیرخانه کنفرانس ملی ایمنی بهداشت و محیط زیست در مجموعه وزارت راه و شهرسازی به استان مازندران واگذار شد و کنفرانس ملی بهداشت ایمنی و محیط زیست درصنعت ساختمان طی روز گذشته و امروز(۵ و ۶ دی ماه ۱۳۹۵) در حال برگزاری است.