شناسهٔ خبر: 32497 - سرویس هوایی

محمدحسن کرمانی:

ورود هواپیماهای نو به آسمان ایران به توسعه صنعت گردشگری کمک می‌کند

ایرباس و بوئینگ رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با برشمردن آثار مثبت ورود هواپیماهای نو به ناوگان هوایی ایران ،گفت: خرید این هواپیماها به توسعه صنعت گردشگری کمک بسیاری می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اتاق بازرگانی،‌ صنایع،‌ معادن و کشاورزی تهران، محمدحسن کرمانی روز دوشنبه اضافه کرد: البته موضوع گردشگری تنها با تغییر یکی از شاخص ها حل نمی شود و برای توسعه آن باید تمام حوزه ها را با هم پیش برد.

کرمانی ادامه داد: بخشی از گردش کار هوایی ایران به دلیل ضعف ناوگان هوایی کشور توسط شرکت های غیرایرانی از بین می رود.

به گفته این فعال صنفی، مسافران با هر هدفی که قصد سفر داشته باشند، ترجیح می دهند، هواپیمای نو و امن را برای انجام سفر انتخاب کنند.

وی با یادآوری اینکه ذهنیت مسافران نسبت به هواپیماهای دست دوم و کهنه خوب نیست، اظهار داشت: زمانی که مسافر به هواپیمای داخلی اعتماد نداشته باشد برای انجام سفر به سراغ شرکت های هواپیمایی خارجی می رود.

کرمانی ادامه داد: با این کار بخشی از درآمد این صنعت به جای شرکت های هوایی ایران به شرکت های غیرایرانی می رسد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه ناوگان هوایی و فرودگاهی کشور باید متوازن باشد، گفت: ابتدا باید وارد یک تعامل با دنیا شویم و شرایط داخلی خود را مطرح کنیم تا گردشگران خارجی ترغیب شوند به ایران یا از طریق ایران سفر کنند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران همچنین گفت: اگر ایران امکانات مضاعفی از کشورهای همسایه داشته باشد می تواند حتی این بازار را بدست آورد.

وی با تاکید بر تقویت بخش خصوصی در صنعت هوایی کشور اظهار داشت: بخش خصوصی در دنیا تعریف دارد و در آن گفته شده است که هیچ گونه وابستگی، رانت و رابطه نداشته باشد؛ به این ترتیب تمام مجموعه هایی که به صورت عمومی، دولتی و خصولتی حضور دارند در واقع بخش خصوصی کشور نیستند و باید تمام این مسیرها را درست کرد.

کرمانی با یادآوری جایگاه ایران در منطقه و موقعیت ژئوپلتیک آن در اتصال شرق و غرب، اظهار داشت: بازگشت ایران به جایگاه گذشته خود نیاز به زمان هستیم و این اتفاق یک شبه رخ نمی دهد.

وی ابراز امیدواری کرد که اقدام های دولت برای نوسازی ناوگان هوایی با وجود مخالفت برخی در داخل، ادامه دار باشد و مسافران ایرانی مجبور نباشند برای مسافرت های هوایی خود از شرکت های غیرایرانی استفاده کنند.
جمهوری اسلامی ایران با لغو تحریم ها و در دوران پسابرجام توانست قراردادهای خرید هواپیما را از شرکت های بوئینگ، ایرباس و ای.تی.آر نهایی کند.

قرار است با آغاز سال نو میلادی هواپیماهای جدید به تدریج وارد ناوگان هوایی کشور شود.