شناسهٔ خبر: 32549 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان خبر داد:

شناسایی ۱۲۰ نقطه پرتصادف در محورهای خوزستان/ افزایش محسوس جابه‌جایی مسافر و بار از پایانه مرزی شلمچه

مسعود مصدقی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از شناسایی ۱۲۰ نقطه پرتصادف در جاده‌های این استان و برنامه‌ریزی برای نصب دوربین‌های کنترل سرعت در هر ۲۰ کیلومتر راه‌ شریانی خوزستان خبر داد.

مسعود مصدقی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شناسایی ۱۲۰ نقطه پرتصادف در جاده‌های استان خوزستان خبر داد و عنوان کرد: برای رفع این نقاط به ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مصدقی افزود: با هدف روان‌سازی ترافیک و ارتقای ایمنی در سال ۹۴ اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی و روکش ۲۹ پروژه راه‌های شریانی استان خوزستان تخصیص یافت که این پروژه‌ها ادامه‌دار بوده و در سال جاری نیز اجرا شده و خواهند شد. این پروژه‌ها در بخش لکه گیری و روکش آسفالت شامل محور اهواز- اندیمشک، اهواز- آبادان و دزفول- شوشتر همچنین در بخش بهسازی و روکش آسفالت شامل محور اهواز- سوسنگرد- بستان- چزابه، هفتگل- باغملک- ایذه-  دهدز، شوشتر-ملا ثانی- اهواز، سه راهی اندیمشک- دهلران، مسجدسلیمان- اندیکا و اهواز آبادان می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: عمده محورهای استان خوزستان شریانی و ۹۰ درصد حمل و نقل استان جاده‌ای است و پرداختن به ایمنی راه دراین استان از اهمیت زیادی برخوردار است. دراین راستا برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در آینده نزدیک در هر ۲۰ کیلومتر راه‌های شریانی یک دوربین کنترل سرعت نصب کنیم که دراین راستا تاکنون دکل‌های برق سامانه هوشمند از پل زال تا دهدز نصب شده است.

وی همچنین عنوان کرد:  از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از دو میلیون  و ۲۸۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی شلمچه به عراق منتقل شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۷ درصد افزایش داشته است.

مصدقی افزود: این میزان کالا به وسیله ۵۱هزار و۷۲۷  دستگاه کامیون جابه جا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین در خصوص تردد مسافر نیز گفت: در ۹ ماه امسال بیش از دومیلیون و ۱۷۵ هزار نفر از پایانه مرزی شلمچه تردد کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵۴ درصدی را نشان می‌دهد.