شناسهٔ خبر: 32563 - سرویس مسکن و شهرسازی

ستاد ملی روستا و عشایر اعلام کرد:

برگزاری دومین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر در تهران/ حمایت از تولید ملی

روستا و عشایر دومین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر، ۱۵ دی‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی آغاز به کار می‌کند. گفته می‌شود، شرکت در این نمایشگاه، می‌تواند گامی بلند در حمایت از تولید ملی و توانمندی روستاییان و عشایر باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دومین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر با حضور همه استانها و شهرستانهای کشور، دستگاههای اجرایی مرتبط با هدف خدمت‌رسانی به روستاها و مناطق عشایری، مؤسسات خیریه، تولیدکنندگان محصولات، صنایع دستی روستایی برگزار می شود. در این نمایشگاه با بهره گیری از دکور زیبا، المانهای روستای نمادین با حضور نماینده اقوام، ایلات و عرضه غذاهای سنتی و محلی و اجرای مراسم آئینی در فضای مطبوع روستایی به منزله ایران کوچک در قلب پایتخت برگزار می شود.

دومین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر ۱۵ تا ۱۸ دی ماه برگزار خواهد شد.

روستائیان و عشایر قشر مولد این سرزمین و مرزبانان و صفوف اول انقلاب و جنگ هستند. در سالهای متمادی به عناوین و در حوزه‌های مختلف خدمات بسیاری به این قشر از مردم ایران ارائه شده است، قدر مسلم با شرایط مطلوب فاصله بسیار است، اما حفظ و حضور جامعه روستایی و عشایر کشور در سکونتگاهها و روستاهای آبا و اجدادی مهمترین راه حفاظت از قشر مولد جامعه و تولید ملی است. چه آنکه در بسیاری از نقاط کشور زیرساخت‌های زندگی فراهم است اما جامعه روستایی به مهاجرین شهرها بدل شده‌اند، چرا که اساسی‌ترین موضوع در بسیاری از نقاط مغفول مانده است و آن هم بحث توسعه پایدار روستایی است، چرا که اگر چرخ اقتصاد روستایی بچرخد این قشر مولد چرخ اقتصاد کشور را خواهند چرخاند. شاید در پس همه این خدمات و تلاش‌ها برای آبادانی روستاهای ایران در همه دولت‌ها یک حلقه مفقود داشته باشد به نام ارتباط با بازار و جذب بازار و بازرگانان خارجی و داخلی. مسیر تبدیل کالای روستایی به یک خط تولید خرد، مسیری طولانی نیست اما نیازمند ارتباط با بازارهای داخلی و خارجی است و می‌تواند یکی از ارزآورترین محورهای اقتصاد کشور باشد.

از این رو نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر کشور تبلوری است از توان فرهیختگان روستایی و عشایر کشور که تلاش برای تغییر در اقتصاد ایران و مشخصاً توسعه روستایی و تکمیل چرخه اقتصادی که همانا معرفی محصولات روستایی و عشایری ایران و جذب بازرگانان و بازار و سرمایه‌گذاران خرد و کلان داخلی و خارجی محوری ترین موضوع در برگزاری آن است.

لذا فرصت را مغتنم شمرده در این حرکت ملی و مردمی با اتحاد تمام اقوام ایرانی زمینه ظهور و بروز محصولات و توانمندی های روستائیان و عشایر کشور را حمایت نماییم./