شناسهٔ خبر: 32666 - سرویس استان‌ها

سرپرست راه و شهرسازی اردبیل خبر داد:

اهتمام جدی برای تکمیل ۲۰۰۰ مسکن مهر باقی‌مانده استان اردبیل تا پایان سال/ با زیرسازی و محوطه‌سازی پرونده مسکن مهر را می‌بندیم

جلسه سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تنها دو هزار و ۲۴ واحد مسکن مهر در حال احداث و تکمیل داریم تا با بهره‌برداری آن تا پایان امسال پرونده مسکن مهر را در استان اردبیل ببندیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه شورای مسکن که با حضور استاندار و اعضای شورا در استانداری اردبیل برگزار شد، گفت: در استان اردبیل بیش از ۴۱ هزار و ۵۹۰ واحد مسکن مهر در حال احداث بود که از این تعداد به‌غیراز دو هزار و ۲۴ واحد، مابقی تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد مسکن مهر ۹۸۹ واحد عارضه‌دار و دارای مشکلاتی است، تصریح کرد: ۲۶۰ واحد در مشگین‌شهر، ۸۱ واحد در گرمی و ۶۴۸ واحد در اردبیل به دلیل مشکل و اختلاف تعاونی‌ها با مردم با نارسایی‌هایی روبه‌روست که امیدواریم با صدور احکام از طریق مراجع قضایی هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف این واحدها را شاهد باشیم.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: بیش از یک هزار واحد نیز به شکل پراکنده نیاز به محوطه‌سازی و آماده‌سازی کامل دارد که تا آخر امسال با همکاری شهرداری‌ها تلاش می‌کنیم تا مشکل آماده‌سازی و محوطه‌سازی این واحدها را که نیازمند مشارکت صاحبان این واحدهاست، برطرف کنیم.

حیدری افزود: قرار بود ساکنان مساکن مهر ۹ میلیون تومان برای آماده‌سازی و محوطه‌سازی تأمین اعتبار کنند که این کار با برخی خلأها روبه‌رو شده ولی امیدواریم هر چه سریع‌تر مشکلات به وجود آمده برطرف شود.

وی بیان کرد: در سال ۹۳ قرار بود چهار میلیارد تومان از منابع استانی و ملی برای تأمین زیرساخت‌ها تزریق اعتبار انجام شود که از منابع استانی و ملی تأمین این منابع با مشکلاتی روبه‌رو شده ولی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر قول داده تا در اولین تخصیص اعتبار این منابع را تزریق کند.

حیدری به تأمین قیر موردنیاز برای آسفالت و زیرسازی دو شهرک پیله‌سحران و شام‌اسبی با همکاری شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: شرایط خوبی را در این زمینه با مساعد شدن شرایط جوی از سوی شهرداری اردبیل انتظار داریم تا وضعیت مطلوبی را در این دو شهرک از لحاظ زیرسازی،‌ بهسازی و محوطه‌سازی شاهد باشیم.

وی در مورد زیرسازی و آماده‌سازی مساکن مهر در پارس‌آباد، خلخال و کوثر اضافه کرد: در اغلب این شهرها نیز با کمبود اعتبار و منابع روبه‌رو هستیم که امیدواریم با کمک ساکنان مسکن مهر و تأمین اعتبار ملی و استانی بتوانیم با همکاری شهرداری‌ها و با مساعد شدن شرایط جوی در اولین فرصت پروژه‌ها را از لحاظ محوطه‌سازی و زیرسازی به بهترین و مطلوب‌ترین شرایط تکمیل و تحویل متقاضیان دهیم.

حیدری از ساخت هفت باب مسجد در مساکن مهر خبر داد و اظهار کرد: شش باب از این مساجد تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و یک باب نیز در حال احداث است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین به تعهد ساخت هفت واحد آموزشی در مجتمع‌های مسکونی مهر اشاره کرد و گفت: چهار باب از این واحدهای آموزشی تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و سه باب نیز در حال احداث است که اخیراً نیز با اخذ مجوز در اردبیل ساخت دو باب مدرسه با تأمین اعتبار مناسب در دست اقدام است.