شناسهٔ خبر: 32737 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی:

۷ پروژه شاخص در شهرستان زرندیه در دست اجراست

شارقی به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی، این اداره کل، هفت پروژه شاخص با موضوع ساخت و توسعه ساختمان‌های دولتی و عمومی را در شهرستان زرندیه در دست اجرا دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید شارقی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: یکی از تکالیف و برنامه‌های مهم و راهبردی این اداره کل، احداث و توسعه ساختمان‌های دولتی و عمومی است که در این راستا در شهرستان ساوه به جهت اهمیت موضوع توسعه پایدار و متوازن این منطقه محروم، کمتر توسعه یافته و مهاجرپذیر استان به‌عنوان نقطه اتصال اتوبان‌های ساوه –همدان و نیز کریدور اتصال پایتخت و مناطق شمالی کشور به مناطق جنوبی (هاب حمل‌ونقلی) در حال حاضر دست‌کم ۷ پروژه شاخص را با کارکردهای متنوعی چون فرهنگی، اجتماعی، عمومی، درمانی، هواشناسی و... در دست اجرا و تکمیل داریم.

وی در خصوص پروژه‌های آماده بهره‌برداری ایستگاه هواشناسی مامونیه و ایستگاه پایش محیط‌زیست زرندیه گفت: احداث ایستگاه هواشناسی مامونیه در زمینی به زیربنای ۱۵۰ مترمربع دریک طبقه شامل بخش‌های مختلف و تخصصی این فن‌آوری صورت پذیرفته و با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی در دهه فجر انقلاب اسلامی آماده بهره‌برداری (تحویل به دستگاه بهره‌بردار) است. امیدواریم بتوانیم با تحویل هرچه سریع‌تر این ۲ پروژه شاخص در حوزه هواشناسی در توسعه زیرساخت‌های این صنعت کارآمد و حساس و رفع نیازهای آن در زمینه پیش‌بینی هر چه دقیق‌تر وضعیت جوی منطقه به‌عنوان پیش‌نیاز توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل، توفیقات بیشتری در مقوله خدمت‌رسانی به آحاد مختلف جامعه داشته باشیم.

شارقی در خصوص ویژگی‌های سایر پروژه‌های شاخص این اداره کل در شهرستان زرندیه در ادامه افزود: یکی دیگر از پروژه‌های شاخص این اداره کل در راستای ارتقاء و توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان زرندیه، احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی است که در زمینی به مساحت ۲۳۷۰۰ مترمربع و ۳۷۰۰ مترمربع زیر بنادر ۲ طبقه با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی به دستگاه بهره‌بردار تحویل موقت شده است.

گفتنی است اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی پروژه‌های مهم دیگری را در شهرستان زرندیه که با حدود ۵۷ هزار نفر جمعیت در شمال استان مرکزی واقع شده نظیر مجتمع اداری زرندیه و ایستگاه‌های هواشناسی زرندیه را در تعهد ساخت و اجرا دارد.