شناسهٔ خبر: 32847 - سرویس ریلی

جزئيات جلسه ستاد هماهنگی قطارهای نوروزی شرکت رجا/ آمادگی تمامی ایستگاه‌های اصلی در پشتیبانی از قطارها/ اضافه شدن بیش از ۴۰ واگن جدید به مسیرهای ریلی

قطار گردشگری عقاب طلایی وارد ایستگاه راه آهن تهران شد مدیرعامل رجا در نخستین جلسه ستاد هماهنگی قطارهای نوروزی این شرکت از اضافه شدن بیش از ۴۰ واگن جدید به مسیر ریلی کشور خبر داد و گفت: کیفیت در ارایه خدمات باید مورد توجه قرار گیرد و این امر باید جایگزین کمیت در جا‌بجایی‌ها شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد رجبی در نخستین جلسه ستاد هماهنگی قطارهای نوروزی این شرکت، گفت: اصل موضوع راه‌اندازی ستاد هماهنگی، پیش بردن الزامات مدیریتی و سازماندهی است و وظایف و محدوده مسئولیت‌ها باید به روشنی تبیین شود و امکانات ، مورد ارزیابی ویژه قرار گیرد.

وی برگزاری جلسات هماهنگی با بخش‌های راهبری، فنی برای طرح دغدغه‌ها و رسیدن به تعامل بیشتر به منظور ارایه خدمات مطلوب به هم‌میهنان تأکید و خاطرنشان کرد: در ایستگاه‌های اصلی باید آمادگی لازم برای پشتیبانی قطارها و رعایت الزامات و تعمیرات به موقع وجود داشته باشد.

مدیرعامل رجا خطاب به مدیران و اعضای ستاد هماهنگی قطارهای نوروزی ۱۳۹۶ گفت: ریسک ها در همه حوزه‌ها باید شناسایی شود تا اقدامات اساسی و اصلاحی در این زمینه صورت گیرد.

وی گفت :ساختار و سیستمی جدیدتر در بخش ایمنی باید طراحی و توسعه یابد و علاوه برآن از نظر پوشش و لباس کار کارکنان نیز باید ایمنی مورد نظر قرار گیرد.

رجبی ارایه خدمات مطلوب با استفاده از بهترین تجهیزات و امکانات را یادآور شد و افزود: کیفیت در ارایه خدمات باید مورد توجه قرار گیرد و این امر باید جایگزین کمیت در جا‌بجایی‌ها شود.

مدیرعامل شرکت رجا توجه کامل به ایمنی قطارها را مورد تاکید قرار داد و افزود: این تعداد واگن قرار است از شرکت‌های داخلی و بازسازی برخی واگن‌ها و به همت شرکت‌های پیمانکار تأمین و تحویل شود.

رجبی برگزاری جلسات آموزشی نیروهای انسانی را مهم خواند و گفت: لازم است منابع انسانی و دغدغه‌های آنان مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا همچنین در پایان از ورود ۴۰ تا ۴۵ واگن خوب در مسیر ریلی کشور خبر داد و افزود: فراهم‌سازی تجهیزات و امکانات لازم برای انجام تعمیرات و در مسیر قرار گرفتن مطلوب قطارها باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، برنامه سفرهای نوروزی با قطار از ۲۵ اسفند ماه آغاز می شود و آمارها نشان می دهد کل ظرفیت ایجاد شده برای جا به جایی مسافر در نوروز ۹۵ توسط قطارهای رجا یک میلیون و ۳۹۵ هزار و ۴۰۰ نفر مسافر است./