شناسهٔ خبر: 32855 - سرویس مسکن و شهرسازی

موافقت بانک مرکزی با افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر/ تسهیلات مسکن مهر به ۴۰ میلیون تومان رسید

بانک مرکزی شورای پول و اعتبار با افزایش یافتن سقف فردی تسهیلات مسکن مهر و مستثنا شدن متقاضیان طرح نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده حمل و نقل عمومی از شمول مقررات احتیاطی بانک مرکزی تا پایان امسال موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سایت بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار امروز (سه‌شنبه) در یک هزار و دویست و بیست و هفتمین نشست خود با افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن مهر از ۳۰۰ میلیون ریال به ۴۰۰ میلیون ریال برای تسریع در تکمیل این طرح موافقت کرد.

این امر مشروط به استفاده نکردن از منابع جدید بانک مرکزی و با تشخیص و تایید بانک عامل است.

همچنین اعضای شورای پول و اعتبار، خریداران حقیقی و حقوقی در طرح نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده حمل و نقل عمومی را تا پایان امسال از شمول مقررات احتیاطی بانک مرکزی مستثنا کرد.

طرح نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده حمل و نقل عمومی با استفاده از تسهیلات بانک های عامل با هدف کاهش آلودگی هوای کلانشهرها انجام می شود.

گفتنی است، چهارم دی ماه رییس اتاق اصناف ایران از آغاز نوسازی ١٥ هزار دستگاه وانت بار فرسوده در ناوگان حمل و نقل شهری و اعطای تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی به هر متقاضی خبر داد.

«علی فاضلی» میزان تسهیلات بانکی برای هر دستگاه وانت فرسوده را حداکثر ۲۰۰ میلیون ریال با نرخ سود ۱۶ درصد و اقساط ۴۸ ماهه عنوان کرد.

به گفته وی، براساس برآوردها، بیش از ۳۰ هزار خودرو فرسوده وجود دارد اما اکنون فقط توان نوسازی ۱۵ هزار وانت بار فرسوده از سوی ایران خودرو وجود دارد.

رییس اتاق اصناف ایران افزود: نوسازی در سایر ناوگان حمل و نقل عمومی نیز باید انجام شود. /