شناسهٔ خبر: 32898 - سرویس ریلی

دبیر اول کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس؛

با قصور چند نفر؛ عملکرد مثبت وزارت راه و شهرسازی را زیر سوال نبریم/ تغییر وزیر ضربات جبران‌ناپذیری به وزارتخانه می‌زند/ منافع ملی بر منافع قومی، جناحی و سیاسی ارجحیت دارد

اصغر سلیمی دبیر اول کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی با توجه به بودجه در اختیار، عملکرد مناسبی ارزیابی می‌شود، گفت: به دلیل قصور نابخشودنی چندین نفر، کل مجموعه وزارت راه و شهرسازی را زیر سوال نبریم.

اصغر سلیمی دبیر اول کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم سمیرم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: با توجه به اینکه، تقریبا ۶ ماه به انتخابات ریاست‌جمهوری و پایان دولت یازدهم زمان داریم، قطعا ایجاد تغییرات کلان در سطوح وزیر که حوزه وسیعی را تحت‌مسئولیت خود دارد و انصافا دکتر آخوندی اقدامات قابل‌توجهی انجام داده است، به صلاح نیست.

وی تاکید کرد: قطعا تغییرات کلان و انتخاب سرپرست برای وزارت راه و شهرسازی، نیازمند فردی آگاه به امور است که در این مدت باقی‌مانده دولت، شخصی که دارای این صلاحیت‌ها باشد و بتواند کارهای نیمه‌تمام را به سرانجام برساند زمان زیادی خواهد برد و به این حوزه وسیع و استراتژیک ضربات جبران‌ناپذیری می‌زند. تغییر وزیر راه و شهرسازی، ضرر بزرگی به مردم ایران و منافع ملی وارد خواهد آورد.

 نماینده مردم سمیرم گفت: نظر اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به ارایه گزارش فنی و کارشناسی که پیش‌تر در صحن علنی مجلس قرائت شد نسبت به عملکرد وزیر راه و شهرسازی مثبت است.

سلیمی با تاکید بر اینکه تحقیق و تفحص مجلس و همچنین سایر کارگروه‌ها در این مورد ادامه دارد، گفت: تحقیق و تفحص مجلس در مورد حادثه برخورد دو قطار، ادامه دارد ولی نظر نمایندگان این است که مقصران اصلی که به هشدارهای سیستم‌های کنترل بی‌توجهی نشان دادند مجازات شوند. نظرها بر این است که به دلیل قصور نابخشودنی چندین نفر، کل مجموعه وزارت راه و شهرسازی را زیر سوال نبریم.

تلاش کنیم منافع ملی را بر منافع قومی، جناحی و سیاسی ارجحیت دهیم

وی در بیان انتظار خود از سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: انتظارم از همکاران خودم در مجلس شورای اسلامی این است که نهایت تلاش خود را انجام دهند تا دولت در ماه‌های باقی‌مانده، بتواند فعالیت‌هایی را که از آغاز مسئولیت برعهده گرفته، به سرانجام برساند. تلاش کنیم تا منافع ملی کشور را بر منافع قومی، جناحی و سیاسی ارجحیت بدهیم.

وی در بیان ارزیابی خود از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به اینکه حوزه‌های حمل و نقلی، حوزه‌های گسترده‌ای هستند و علاوه بر احداث راه‌های جدید، خطوط ریلی، امکانات هوایی و توسعه بنادر، نیازمند حفظ و نگه‌داری همه آنها نیز هستیم که همه اینها نیازمند بودجه و برنامه ریزی کلان است و به همین دلیل باید نهایت همکاری را با مجموعه پرتلاش وزارت راه و شهرسازی انجام دهیم.

سلیمی افزود: باید این مساله را نیز مورد توجه قرار دهیم که در مباحث مسکن و شهرسازی، کارهای قابل توجهی در این دولت انجام شده است. در بحث مسکن مهر که میراث دولت قبل است دولت یازدهم گام‌های خوبی برداشت و تلاش کرد با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارد تلاش کند تا وعده‌ای که از دولت قبل به این دولت بار شد، به ثمر بنشیند و مردم و شهروندان بتوانند به حق و حقوقی که برایشان ایجاد شد تا حد قابل توجهی دست پیدا کنند.

وی گفت: وزارتخانه با توجه به کمبودها و نارسایی‌هایی که در بحث مالی داشت توانست کارنامه خوبی داشته باشد. امیدواریم در مدت باقی مانده وضعیت مالی دولت بهتر شود و دولت بتواند پروژه‌های نیمه تمام را به سرانجام برساند. /