شناسهٔ خبر: 32923 - سرویس استان‌ها

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه ریلی یزد مطرح کرد

پیشرفت قابل قبول دو خطه كردن راه‌آهن بافق - بندرعباس/ امکان انتقال ریلی بیش از ۳۰ درصد بار ریلی كشور/ نصب سیستم علائم ایمنی در تمام طول مسیر

آخوندی درجمع وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از خط آهن بافق-زرین شهر این منطقه را از گلوگاه‌های بسیار مهم راه‌آهن ایران دانست و با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان و ابراز رضایت از پیشرفت پروژه گفت: كل پروژه از ابتدای مسیر تا اصفهان تاكنون دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیكی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی قطعه چهارم خط راه‌آهن بافق-زرین‌شهر در جمع خبرنگاران اعلام كرد: این خط راه‌آهن در حال حاضر از بندرعباس به سمت اصفهان در یك خط فعال بوده كه خوشبختانه عملیات احداث دو خطه كردن آن از بافق تا بندرعباس در حال اجراست.

آخوندی در ادامه با تاكید بر وجود گلوگاه‌های مهم ریلی از منطقه بافق به سمت زرین‌شهر گفت: این مسیر حدود ۴۷۰ كیلومتر طول مستقیم دارد كه با خطوط اضافه شده در ایستگاه‌های موجود در این محور به ۵۰۰ كیلومتر می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه این منطقه را یكی از گلوگاه‌های بسیار مهم راه‌آهن ایران دانست و افزود: خوشبختانه این پروژه نسبت به چندماه گذشته همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان تاكنون پیشرفت بسیار خوبی داشته است كه كل پروژه از ابتدای مسیر تا اصفهان تاكنون دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیكی است.

وی در ادامه افزود: امروز ضمن بازدید هم از این قطعه و هم از كارگاه و ایستگاه اشکذر و یزد بازدید كردیم. امیدواریم بتوانیم بخش یزد واقع در این پروژه را تا پایان سال جاری و بخش باقی‌مانده تا اصفهان را تا پایان دولت یازدهم به بهره‌برداری برسانیم.

عضو كابینه دولت یازدهم گفت: این خط ریلی به تنهایی بیش از ۳۰ درصد بار ریلی كشور را جابه‌جا كرده و از سال گذشته تا كنون رشد بسیار خوبی داشته است.

آخوندی با بیان این مطلب كه امیدواریم با اجرای این راه‌آهن شاهد افزایش ظرفیت خوبی در منطقه باشیم گفت: در حال حاضر در طول پروژه تمام سیستم علائم ایمنی در حال اجراست. امیدواریم این اقدام در جهت افزایش و توسعه ایمنی نتیجه لازم را داشته و مار ا از یك سیستم كاملا اتوماتیك در این منطقه بهره‌مند سازد.

وزیر راه وشهرسازی در پایان ضمن گرامیداشت یاد جان‌باختگان حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه هفت‌خوان سمنان گفت: امروز چهلمین روز وقوع این حادثه تلخ بود. ما همگی باید از این حادثه برای توسعه ایمنی در حوزه راه‌آهن حداكثر عبرت‌گیری را داشته باشیم.