شناسهٔ خبر: 32934 - سرویس مسکن و شهرسازی

نقد جامعه‌شناختی طرح‌های جامع‌شهری پیش از انقلاب/ میزبانی دانشکده علوم‌اجتماعی از پژوهشگران شهری و اجتماعی

پوستر نقد جامعه‌شناختی طرح‌های جامع‌شهری پیش از انقلاب با سخنرانی دو پژوهشگر در حوزه‌های اجتماعی و اقتصاد و همچنین شهری در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نقد جامعه شناختی طرح‌های جامع شهری پیش از انقلاب با سخنرانی محمد سالاری پژوهشگر اجتماعی و اقتصاد و فرشید مقدم سلیمی پژوهشگر شهری برگزار می‌شود.

حضور در این برنامه و نقد دانشگاهی بر طرح‌های جامع‌شهری قبل از انقلاب که یکشنبه ۱۹ دی‌ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار می‌شود برای علاقمندان آزاد است. و علاقمندان به شرکت در این نقد و تحلیل دانشگاهی می‌توانند به سالن کنفرانس انجمن جامعه‌شناسی ایران به نشانی تهران، بزرگراه جلال آل‌احمد، پل گیشا، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران مراجعه کنند.

گفتنی است، طرح جامع شهری با هدف مشخص کردن جهت‌های توسعه و تدوین برنامه برای شهر و نیز تامین نیازمندی‌های آن بر مبنای پیش‌بینی‌ها و اهداف توسعه شهری تهیه می‌شود. درواقع در این طرح، نحوه استفاده از زمین‌ها و منطقه‌بندی مربوط به حوزه‌های مسکونی، تجاری، خدماتی، صنعتی، اداری و... مشخص می‌شود و به عبارتی دیگر، خط مشی اصولی و کلی سیاست‌های شهری تعیین می‌شود.

تاسیسات و تجهیزات شهری و شرایط لازم برای ایجاد آنها نیازمندی‌های عمومی شهری، تجهیزات و تعیین محدوده‌های نوسازی و بهسازی از جمله مواردی هستند که یک طرح جامع باید به آنها توجه کند. طرح جامع، ‌ بیشتر برای شهرهایی با جمعیت بیشتر از ۲۵هزار نفر تهیه و تدوین می‌شود./