شناسهٔ خبر: 32941 - سرویس استان‌ها

در سفر یک روزه به یزد انجام شد

بازدید وزیر راه و شهرسازی از بافت فرسوده شهر یزد/ مبادله موافقتنامه با خیرین مسکن‌ساز برای ساخت ۷۵۰ واحد مسکونی/ یزد پایلوت ساخت مسکن اجتماعی می‌شود

بافت فرسوده خراسان جنوبی وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از بافت فرسوده و مرکزی یزد، این شهر را پایلوت ساخت مسکن اجتماعی در کشور اعلام کرده و توافقنامه‌ای را در این خصوص با خیرین مسکن‌ساز به امضا رساند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی پنج‌شنبه ۱۶ دی‌ماه در ادامه سفر یک روزه خود به یزد از بافت تاریخی و مرکزی این استان بازدید و درجریان پروژه‌های اجرایی در این منطقه قرار گرفت.

وزیر و راه وشهرسازی در این بازدید از تجارب اجرایی بهسازی و نوسازی شهری دیدن کرد و ضمن تأکید بر ضرورت تداوم این جریان، حمایت خود را از برنامه توسعه قلمرو عمومی، الگوسازی و نوسازی مسکن در بافت‎‌های ناکارآمد شهری نیز اعلام کرد.

تجارب ارزشمند توسعه قلمرو عمومی مشتمل بر ساماندهی و بهسازی محدوده‌های تاریخی و همچنین خیابان‌های اصلی بافت تاریخی، مجموعه‌های ارزشمند چون تکیه امیرچخماق، میدان شاه طهماسب، محور مسجد جامع، خیابان قیام و امام خمینی (ره) بود که مورد بازدید وزیر راه و شهرسزی در این سفر قرار گرفت.

بهره‌برداری مجدد از ساختمان‌های ارزشمند نیز از جمله تجارب مورد بازدید وزیر بود که همگی توسط بخش خصوصی با حمایت دولت و شهرداری‌ها به اشکال مختلف هم‌اکنون در حال فعالیت هستند.

مبادله موافقتنامه با خیرین مسکن‌ساز نیز از جمله برنامه‌های دیگر وزیر راه و شهرسازی در این سفر بود که براساس آن مقرر شد با مشارکت و حمایت وزارت راه و شهرسازی، شهرداری یزد، استانداری و خیرین مسکن‌ساز ۷۵۰ واحد مسکن اجتماعی در محدوده بافت فرسوده و ناکارآمد شهری یزد ساخته و به گروه‎های متقاضی و مخاطب این برنامه واگذار کنند.

مجموعه اقدامات اجرا شده در شهر یزد با مشارکت و همکاری همه جانبه تمامی دستگاه‌های دخیل در سطح ملی و محلی با محوریت ستاد بازآفرینی استان و راهبری معاونت عمرانی استانداری مدیریت و به بهره‌برداری رسیده است که مواردی از جمله ارتقای زیرساخت، توسعه فضاهای خدماتی مورد نیاز، الگوسازی مسکن، حفاظت و مرمت از ساختمان‌های ارزشمند و بهره‌برداری مجدد نمونه‌ای از این آثار بود که خود در تحقق سیاست‌های بازآفرینی شهری موثر واقع شده است./