شناسهٔ خبر: 32971 - سرویس استان‌ها

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

رانندگان حرفه‌ای برون شهری همدان حدود ۳۰ هزار نفر ساعت آموزش دیدند

کلاس آموزشی به منظور ارتقای سطح دانش در بخش حمل و نقل عمومی بار و مسافر رانندگان حرفه‌ای استان همدان طی۷۵ دوره مختلف آموزشی، ۲۹ هزار و ۸۲۲ نفر ساعت مباحث و موارد مرتبط با شغل خود را فراگرفتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این مطلب گفت: ۱۴۳۶ نفر از رانندگان و فعالان حمل و نقل جاده‌ای با حضور روزانه چهار ساعت در کلاس آموزشی  ۲۹ هزار و۸۲۲ نفر ساعت دوره‌های آموزشی مختلف آموزشی را طی کردند.

مصطفی پناهنده اظهار کرد: سرفصل‌های آموزشی رانندگان در این دوره‌ها اخلاق حرفه‌ای، قوانین و مقررات، حمل مواد خطرناک، مهار ایمن بار و مهارت‌های رانندگی و آموزش‌های فنی و میهمانداری است که در راستای ارتقای دانش و افزایش مهارت‌های شغلی دست اندر کاران بخش حمل و نقل جاده‌ای سپری می‌شود.

وی گفت‌: این دوره‌ها با همکاری مجریان آموزشی و طی ۹ ماه امسال ویژه رانندگان بار و مسافر، رانندگان وانت‌بارها،  مدیران فنی و مهمانداران اتوبوس‌های مسافربری برون شهری در استان همدان برگزار شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری همدان تاکید کرد : به منظور ارایه خدمات بهینه به بهره‌گیران از حمل و نقل عمومی، گذراندن دوره‌های آموزشی ویژه برای رانندگان بار و مسافر وگروه‌های مختلف شاغلین بخش حمل و نقل الزامی است.

وی در ادامه گفت‌: رانندگان فعال در بخش حمل مواد خطرناک، قوانین و مقررات جدید را در این زمینه کسب کرده‌اند و با رعایت موارد آموخته شده ملزم به ارائه خدمات مناسب و ایمن درحمل و نقل این مواد خواهند بود. 

معاون حمل و نقل این اداره کل خاطر نشان کرد: ۱۲۱۳ نفر نیز دوره کلاس‌های بدو خدمت ویژه رانندگانی که قبلا این دوره ‌ها را سپری نکرده و یا به تازگی وارد این حرفه شده‌اند را سپری کرده‌اند که  پس از گذراندن ۲۸ هزارو۶۵۹ نفرساعت  برای هریک از شرکت‌کنندگان گواهی نامه آموزشی صادر شده است.

پناهنده گفت: در مجموع از گروه‌های ذکر شده تعداد ۲۰۷ نفر نیزطی گذراندن ۱۰۳۵ نفر ساعت  دوره آموزشی بخش‌های مختلف شامل حمل مواد خطر ناک، کنترل و نظارت بر حمل بار و آموزش‌های ویزه  میهمانداری در اتوبوس را سپری کرده‌اند .

وی بر آموزش مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل تاکید کرد و افزود: علاوه بر رانندگان، جلسات دوره‌ای آموزشی و توجیهی برای ۱۶ نفر ازمدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل نیز برگزار شده و طی ۱۲۸ نفرساعت آموزش مواردی که می‌تواند تاثیر زیادی بر افزایش ایمنی در این بخش داشته باشد را فرا گرفته‌اند.

اکنون حدود ۱۸ هزار و ۹۰۲  نفرراننده حرفه‌ای باری و ۳۰۴۷ نفر راننده حرفه‌ای مسافری دارای کارت هوشمند در استان همدان  در بخش جابجایی بین شهری کالا و مسافر فعالیت می‌کنند.