شناسهٔ خبر: 33030 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی:

پروژه ساخت ایستگاه‌های پایش محیط‌زیست در شهرستان‌های کمیجان و آشتیان در دست اجراست

مجید شارقی به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی، این اداره کل در ۲ شهرستان کمیجان و آشتیان این استان، پروژه ساخت ایستگاه‌های پایش محیط‌زیست را با میانگین ۲۴۰ مترمربع در دست اجرا دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید شارقی گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت توسعه مبحث پایش محیط‌زیست و اثراتی که این مقوله به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در تمامی حوزه‌های اجتماعی، فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، سیاسی، ورزشی و... به ویژه در کنترل آلودگی کلان‌شهرها دارد، در سال‌های اخیر، ساخت دست‌کم ۲ پروژه با موضوع مذکور در شهرهای مختلف استان جانمایی نموده‌ایم و این اداره کل افتخار دارد این مراکز را با هدف تأمین نیازهای این حوزه حساس و راهبردی در شهرستان‌های کمیجان، زرندیه و آشتیان احداث نماید.

وی با اعلام اینکه در عین محدودیت‌های اعتباری، پیشرفت پروژه‌های عنوان شده در سطح استان بیش از ۸۰ درصد است، در خصوص اهمیت این پروژه‌ها اظهار کرد: ایستگاه‌های در حال احداث پایش محیط‌زیست با کارکردهای متنوع و مبتلابه این فن‌آوری مفید و پایه‌ای، می‌توانند با تکمیل رینگ دسترسی به این تکنولوژی در جای جای استان راهبردی مرکزی نقش مؤثری در ارتقاء زیرساخت‌های این مبحث و همچنین نیازهای عمومی کاربران این حوزه در تحقق فرآیند حساس ارتقاء نظارت بر محیط‌زیست انسانی، صنعتی و ... ایفا نمایند همچنین ساخت و تجهیز این مراکز در راستای مبحث ارزشمند اقتصاد مقاومتی به عنوان شعار سال و الگوی حرکت در توجه به ارتقاء زیرساخت‌های اجتماعی از حیث کاهش وابستگی تجهیزاتی و تکنولوژیکی به کشورهای دیگر در این بخش حائز اهمیت است.

مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص ویژگی‌های فنی این ۲ پروژه افزود: ایستگاه هواشناسی شهرستان آشتیان با ۲۰۰ مترمربع با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی در شرف تکمیل و تحویل است که جهت تکمیل این پروژه به ۶۶۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است همچنین ایستگاه پایش محیط‌زیست شهرستان کمیجان نیز با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست، گفتنی است این پروژه با ۲۰۰ مترمربع زیربنا جهت تکمیل به ۴۳۰ میلیون ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.