شناسهٔ خبر: 33041 - سرویس استان‌ها

در صورت تامين اعتبار؛

احداث ساختمان بهزيستی گلستان تسريع می‌شود

ساختمان مدیر فنی و اجرایی راه و شهرسازی گلستان با اشاره به پیشرفت ۴۶ درصدی ساختمان اداری بهزیستی استان، اعلام کرد: در صورت تأمین اعتبار لازم و به‌موقع این پروژه در حال احداث، برای تسریع در اتمام آن اهتمام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، اسدالله پناه یزدان گفت: اجرای اسکلت، سفت‌کاری و بخشی از عملیات نازک‌کاری و تأسیسات برقی و مکانیکی از اقداماتی است که تاکنون برای این پروژه صورت گرفته است.

وی زیربنای ساختمان اداره کل بهزیستی استان را  ۲۰۷۵ مترمربع و در سه طبقه بیان کرد و افزود: ساخت این پروژه از سال ۸۹ در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفت اما به دلیل عدم تخصیص اعتبار در سال ۹۱ این پروژه نتوانست عملیات تکمیلی خود را تداوم دهد.

مدیر فنی و اجرایی گلستان رقم ریالی قرارداد اولیه پروژه را به مبلغ ۱۵ میلیارد و ۵۹۷ میلیون ریال ذکر کرد و با تأکید بر عدم تخصیص اعتبار در سال ۹۱ ادامه داد: به استناد مصوبه شورای فنی استان و با در نظر گرفتن صرفه و صلاح دولت، مقرر شد ماده ۴۸ شرایط عمومی پیمان به پیمانکار ابلاغ شود که این اقدام در تاریخ ۹۲/۵/۵ به پیمانکار پروژه (شرکت جهان فراز گلستان) صورت گرفت.

پناه یزدان ادامه داد: به همین دلیل عملیات اجرایی پروژه از تاریخ مذکور عملاً متوقف مانده است.

وی، مکان احداث پروژه را در محوطه داخلی ساختمان فعلی اداره کل بهزیستی استان واقع در خیابان شهید بهشتی گرگان اعلام داشت و گفت: طبق برآوردهای پیش‌بینی شده برای تکمیل و تسریع در عملیات اجرایی پروژه، اعتباری به میزان ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیاز است.

وی اضافه کرد: با توجه به تدابیر اندیشیده شده جهت تصویب اعتبار مورد نیاز در سال جاری و نظر مدیریت ارشد اداره کل مبتنی بر اتمام هرچه سریع‌تر پروژه؛ مقرر شده با استفاده از ظرفیت‌های قانونی بودجه امسال (۱۳۹۵) عملیات اجرایی پروژه دوباره، آغاز تا امکان بهره‌برداری پروژه توسط اداره کل بهزیستی استان فراهم شود.

پناه یزدان، هزینه‌ای را که تاکنون برای اجرای عملیات اجرایی پروژه صرف شده، مبلغ ۷ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال و از محل اعتبارات تملک دارایی‌های استان اعلام کرد.