شناسهٔ خبر: 33185 - سرویس هوایی

پزشکیان در مراسم ورود نخستین هواپیمای برجامی مطرح کرد؛

ورود نخستین هواپیمای ایرباس پیام اعتبار مجدد ایران به گوش جهان است/ اسراییل و برخی کشورهای عرب تمایلی برای این اتفاق تاریخی نداشتند

ورود نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که نوسازی زیرساخت‌های ریلی، جاده‌ای و هوایی درخواست مجلس و مردم از دولت بود، تاکید کرد اسراییل و برخی از کشورهای عرب منطقه تمایلی برای رقم خوردن این اتفاق تاریخی نداشتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم تحویل نخستین هواپیمای خریداری شده در گفتگو با خبرنگار پایگاه وزارت راه و شهرسازی گفت: قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای ایرباس دستاورد بزرگ دولت تدبیر و امید است.

وی ادامه داد: توجه به نوسازی ناوگان هوایی در این دوره اهمیت بسیاری داشت و قدم بزرگی برای حل یکی از بزرگترین مشکلات کشور بود. با این حال اعتقاد داریم که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری نوسازی ناوگان ریلی و آوردن قطار نیز باید در دستور کار باشد.

وی با تاکید بر اینکه نوسازی زیرساخت های ریلی، جاده‌ای و هوایی درخواست مجلس و مردم از دولت بود، گفت: این راه باید در آینده نیز ادامه پیدا کند.

نماینده مردم تبریز ورود این هواپیما به کشور را دستاورد پسابرجامی دانست و گفت: برجام توانست مسیرهای ناهموار را هموار کند و موجبات سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و صنعت‌گران و اقتصاددانان ما با جهان را فراهم نماید.

وی با اشاره به تلاش های کشورهای عرب منطقه و همچنین رژیم صهیونیستی برای ممانعت از انجام این قرارداد گفت: اسراییل و برخی از کشورهای عرب منطقه تمایلی برای رقم خوردن این اتفاق تاریخی نداشتند.

به گفته پزشکیان، ورود نخستین هواپیمای خریداری شده به ایران پیام اعتبار ایران را در بین کشورهای دنیا مجددا به گوش رساند. /