شناسهٔ خبر: 33254 - سرویس استان‌ها

مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی گلستان خبر داد:

آغاز عملیات آسفالت یک راه روستایی در نوار مرزی گلستان

راهسازی مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی گلستان از اجرای عملیات زیرسازی برای آسفالت محور روستایی بادیانلی- سویجق در حاشیه نوار مرزی استان در شهرستان مراوه تپه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، علی‌اکبر شاهینی گفت: سویجق– بادیانلی محوری روستایی است که دو آبادی ترکمن نشین سویجق و بادیانلی را در جنوب مراوه تپه به یکدیگر متصل می‌کند.

به گفته وی، نبود مدرسه در روستای بادیانلی و تحصیل دانش آموزان این روستا در مدرسه روستای سویجق و تسهیل آمدوشد دانش آموزان و اهالی روستا و مهم‌تر از آن؛ توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته استان از اهداف اجرای عملیات زیرسازی و آسفالت محور بوده که در دستور کار اداره نظارت بر راه‌های روستایی اداره کل قرار گرفت.

شاهینی ادامه داد: زیرسازی و آسفالت جاده بادیانلی-سویجق در طول ۱/۲ کیلومتر و طی قراردادهای کاری با پیمانکاران مرتبط در دست اجراست.

وی با اشاره به اینکه عملیات خاک‌برداری و خاک‌ریزی محور تاکنون ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: ۱۹ هزار و ۸۴۰ مترمکعب خاک‌برداری و دو هزار و ۲۰۰ مترمکعب عملیات خاک‌ریزی، حجم اقدامات انجام شده تا این مرحله است.

شاهینی احداث یک پل باکسی به طول ۱۳ متر و انعقاد قرارداد شن‌ریزی و احداث یک فقره آبروی لوله‌ای نمره ۱۰۰ را از اقدامات دیگری دانست که در محور به مرحله اجرا درآمده است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های گلستان اضافه کرد: پیمانکار مرتبط هم‌اینک در حال تسطیح و رگلاژ (مسطح کردن) و نهایی کردن عملیات خاکی است و در صورت مساعد بودن شرایط جوی، به‌تدریج شن‌ریزی آن را آغاز خواهد کرد.

شاهینی اعتبار هزینه شده فعلی را تا این مرحله از کار، یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون ریال ذکر کرد و گفت: برای سال ۹۵ هم مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال از محل منابع استانی برای این محور مصوب شده است.

شهرستان مراوه تپه بیشتر از ۶۰ هزار نفر جمعیت و حدود ۵۸۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که بیش از ۴۸۰ کیلومتر آن روستایی است.

این شهرستان در منتهی الیه شرقی استان گلستان قرار دارد.