شناسهٔ خبر: 33256 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان:

ریل‌گذاری راه‌آهن همدان - تهران به ۱۷۵ کیلومتر رسید

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در بازدید از پروژه راه‌آهن همدان-تهران گفت: ریل‌گذاری راه‌آهن همدان - تهران نسبت به گذشته روند بهتری را به خود گرفته و در حال حاضر ریل‌گذاری به کیلومتر ۱۷۵ رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان روز گذشته از پروژه راه‌آهن همدان-تهران بازدید کردند که بر اساس وضعیت موجود پروژه از پیشرفت مطلوبی برخوردار است.

فرهاد فرزانه در حاشیه بازدید از این پروژه اظهار کرد: عملیات ریل‌گذاری پروژه راه‌آهن همدان-تهران در حال انجام است و امیدواریم سرعت پروژه از این میزان نیز افزایش یابد.

فرهاد فرزانه با بیان اینکه زیرسازی کل مسیر ۲۶۶ کیلومتری تا ایستگاه رباط شورین همدان انجام شده است، افزود: در حال حاضر ۱۷۵ کیلومتر از مسیر ریل‌گذاری شده و بیش از ۸۰ کیلومتر تا ایستگاه همدان فاصله است.

وی با اشاره به اینکه ریل‌ها در نوبران کوبلاژ شده و سپس به محل اجرا در حوزه استحفاظی همدان منتقل می‌شود تصریح کرد: به صورت میانگین روزانه یک هزار و ۱۵۲ متر از راه‌آهن همدان- تهران ریل‌گذاری می‌شود.

فرزانه با بیان اینکه با وضعیت موجود ۸۰ تا ۹۰ روز کاری برای رسیدن ریل‌گذاری به ایستگاه همدان زمان نیاز است، گفت: با توجه به فصل زمستان به دنبال این هستیم که شیفت را دو برابر کرده یا خط دوم برای ریل‌گذاری به کار گرفته شود تا بتوان از این طریق ریل‌گذاری به دو کیلومتر در روز افزایش یابد.

وی با اعلام اینکه ریل‌گذاری وارد حوزه شهرستان همدان شده و گردنه دخان را پشت سر گذاشته است عنوان کرد: تاکنون ۱۷۵ کیلومتر ریل‌گذاری انجام شده و در حال حاضر بالاست ۱۵ کیلومتر جلوتر از روند ریل‌گذاری است.

وی با تأکید بر اینکه مشکلی در تأمین ریل برای پروژه راه‌آهن همدان-تهران وجود ندارد، افزود: ریل موردنیاز برای پروژه‌های ریلی ایران از کشورهایی همچون هند، چین و ایتالیا وارد می‌شود.

وی درباره اعتبارات این پروژه نیز گفت: ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیارد تومان کل هزینه‌ای است که تا به الآن اتفاق افتاده است و در اعتبارات اخیر نیز ۸۰ میلیارد تومان اعتبارات نقدی دیده شده و ۱۲۰ میلیارد تومان نیز به صورت اسناد خزانه به پروژه تخصیص می‌یابد.