شناسهٔ خبر: 33306 - سرویس مسکن و شهرسازی

با حکم رئيس جمهور؛

فرج الله رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور شد

روحانی فرج الله رجبی یکی از ۳ نفر عضو شورای نظامی مهندسی ساختمان معرفی شده توسط وزیر راه و شهرسازی به رئیس دولت یازدهم، امروز ۲۶ دی ماه با حکم رئیس جمهور به سمت ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور منصوب شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بیش از یک‌ماه است که سه نفر از افراد انتخاب شده برای تصدی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان طبق قانون و به پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی به ریاست جمهوری معرفی شده‌اند تا با حکم رئیس دولت یازدهم یک نفر از آنها به عنوان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ساختمان نظام مهندسی ساختمان کار خود را شروع کند.

مهندس فرج‌الله رجبی، مهندس شهرام کوسه‌غراوی و مهندس عباس وثیق‌نیا از جمله مهندسانی بودند که در نشست روز ۱۳ آذرماه و در نشست اعضای دوره ششم و هفتم نظام مهندسی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی با حضور  عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی و همچنین اکبر ترکان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان طی نامه‌ای به رئیس جمهور اعلام شدند. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.) و امروز با حکم رئیس جمهوری، فرج الله رجبی به عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور منصوب شد.

در متن حکم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور که به امضای رئیس جمهوری رسیده، آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای مهندس فرج الله رجبی

در اجرای ماده (۲۲) قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب ۱۳۷۴.۱۲.۲۲ مجلس شورای اسلامی و ماده (۱۱۵) آیین نامه اجرایی آن قانون مصوب ۱۳۷۵.۱۱.۱۷ هیأت وزیران، با عنایت به تعهد و تجربیات ارزنده جناب عالی و بنا به پیشنهاد وزیر محترم راه و شهرسازی، به موجب این حکم به مدت سه سال به عنوان «رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان» منصوب می شوید.

توفیق شما را در انجام وظایف محوله با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسألت می نمایم.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران

 

وزیر راه و شهرسازی در مراسم معارفه اعضای اصلی در بخشی از سخنان خود گفته بود: امیدوارم اعضای منتخب دوره هفتم شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بتوانند همانند دوره‌های قبل در جهت اعتلای نظام مهندسی کشور و بهبود وضعیت ساخت و ساز گام بردارند. مهندسان برای حل مساله ساخت و ساز و بهبود وضعیت مسئولیت دارند و بهترین راه‌حل برای ساماندهی حاشیه‌ نشینی‌های گسترده در کشور، بازآفرینی شهری است. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.)

پیش‌تر نیز وزیر راه و شهرسازی بر اساس قانون، ۳۲ نفر از اعضای اصلی و علی البدل هفت رشته عمران، نقشه برداری، ترافیک، تاسیسات برقی، تاسیسات مکانیکی، معماری و شهرسازی را انتخاب کرد تا با این انتخاب دوره هفتم سازمان های نظام مهندسی ساختمان کشور به صورت رسمی کار خود را شروع کند. (جزئیات حکم انتصاب ۳۲ عضو اصلی و علی البدل را اینجا بخوانید.)/