شناسهٔ خبر: 33330 - سرویس بنادر و دریانوردی

احمد باقری مقدم خبرداد:

جابه جایی ۸۳ هزار مسافر در مسیر خارگ - بوشهر و بالعکس

بندر بوشهر مدیرعملیات عمومی پایانه‌های نفتی ایران گفت: در ۹ ماه امسال یک فروند شناورچارتری این شرکت توانست ۸۲ هزار و ۷۳۵ نفر درمسیر دریایی بوشهر – خارگ – بوشهرجابه جا کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد باقری مقدم از توسعه زیرساخت‌های خدماتی شناور مسیر دریایی بوشهر - خارگ خبر داد و اظهار داشت: به دستور مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران در حال توسعه زیرساخت های خدماتی از سوی این شناور چارتری به اهالی خارگ و پرسنل شرکت‌های نفتی مستقر در جزیره هستیم.

وی از افزایش تردد در جزیره خارگ به وسیله شناور این شرکت خبرداد و افزود: در ۹ ماه امسال ۸۲ هزار و ۷۳۵ نفر در مسیر دریایی بوشهر – خارگ – بوشهر از سوی شناور چارتر عملیات عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران تردد کرده‌اند.

مدیر عملیات عمومی پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه ۴۹۳ سرویس در طول ۹ ماه از سوی شناور چارتری این شرکت در این مسیر صورت گرفته است خاطر نشان کرد: شناور چارتری شرکت پایانه نفت خارگ بیش از ۳۶ هزار نفر بومی، ۳۴ هزار نفر شرکتی و بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۵ مسافر آزاد جابه‌جا کرده است.

باقری مقدم به مانا گفته است:در ۹ ماهه سال جاری تاکنون این شناور موفق شده است ۲۴۷ روز دریاروی داشته باشد که ۲۹ روز به دلیل شرایط جوی این شناور خارج از سرویس بوده است.

وی ادامه داد: فرماندهی این شناور در مسیر بوشهر – خارگ - بوشهر بر عهده یکی از بهترین و مسلط ترین کاپیتان‌های کشوربوده که توانسته است در شرایط بد جوی مشکل حمل و نقل جزیره خارگ از طریق دریا را تا حدودی حل کند.