شناسهٔ خبر: 33359 - سرویس مسکن و شهرسازی

الگوهای پایدار باغ ایرانی/ میزبانی اصفهان از معماران و شهرسازان

پوستر نشست الگوهای پایدار باغ ایرانی با سخنرانی بهروز مرباغی در استان اصفهان با هدف نگه‌داری و صیانت از باغات برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست سوم از الگوهای پایدار باغ ایرانی با سخنرانی بهروز مرباغی یکی از معماران ایرانی و عضو انجمن مفاخر معماری ایران، در اصفهان برگزار می‌شود.

نشست الگوهای پایدار باغ ایرانی، پنجشنبه ۳۰ دی‌ماه ساعت ۱۶ در اصفهان برگزار می‌شود و حضور علاقمندان در این نشست آزاد است. علاقمندان برای حضور در این برنامه می‌توانند در زمان مقرر، به نشانی اصفهان، خیابان مسجدسید، خیابان آیت‌الله بیدآبادی، موزه حمام علیقلی آقا مراجعه کنند.

نشست پیشین باغ ایرانی تحت عنوان درآمدی بر شناخت مفاهم باغ ایرانی، ۲۷ آبان ماه با سخنرانی سیدعلیرضا قهاری رئیس انجمن مفاخر معماری ایران و مهندس ابوالحسن میرعمادی برگزار شده بود.

حفظ باغات و الزام شهرداری‌ها به عدم صدور پروانه ساخت و ساز در حریم باغات شهری به عنوان بخشی از شهر که ریه‌های تنفسی شهر را تشکیل می‌دهند همواره در دولت یازدهم از سوی مسئولان ارشد دنبال شد و در مصوبات مختلفی که برای کلانشهرهای کشور و همچنین سایر شهرها به استانداران و شهرداران ابلاغ می‌شود این مهم بارها به صورت مصوبه الزام شده است.

پیش‌تر، پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران نیز بر ابطال مصوبه برج باغ به عنوان یکی از راهکارهایی که در صورت اجرا می تواند تا حدودی جلوی تخریب بیشتر باغات در تهران و سایر کلانشهرها را بگیرد تاکید شده بود. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.)/