شناسهٔ خبر: 33375 - سرویس استان‌ها

دانشکده هنر و معماری بوشهر توسط وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شود

دانشکده هنر و معماری بوشهر رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان بوشهر از افتتاح دانشکده هنر و معماری بوشهر در ۳۰ دی ماه با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، غلامرضا مرادی، رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان بوشهرعنوان کرد: این دانشکده در راستای باز آفرینی و احیای بافت تاریخی شهر بوشهر و با هدف ارتقای علمی، فرهنگی، خدمات آموزشی، جذب و پرورش جوانان علاقمند به تحصیل در رشته های شهرسازی و معماری در عمارت « نوذری» استقرار یافته است.

مرادی افزود: عمارت « نوذری» در راستای باز آفرینی و احیای بافت تاریخی شهر بوشهر و با هدف بالا بردن سطح آموزش در حوزه معماری، ارتقای  تاثير آموزش‌های تخصصی در زمينه  باز آفرينی پايدار محلات، بازگشت به هويت شهری، احيا و باززنده سازی محدوده‌های تاریخی، توانمند سازی و رونق اجتماعی، افزایش جذب توريست و افزایش توان اقتصادی مردم محله با  همکاری اداره کل راه و شهرسازی، شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی، استانداری و میراث فرهنگی کارهای عمرانی و محوطه سازی این عمارت، آغاز و با الحاق ساختمانی جدید  به آن، یک مرکز مدرن آموزشی علمی با حفظ زمینه و میراث تاریخی شهر راه اندازی  شده است.

وی اضافه کرد: کار عملیاتی این پروژه  با تملك ۱۳ پلاك فاقد ارزش تاريخی و فرسوده از سال ۸۶  آغاز و  با هزینه‌ای بالغ بر هشت میلیارد تومان با مساحت ۴۰۰۰ مترمربع احداث شده است.

ساختمان دانشكده هنر و معماری دارای ۱۶ آتليه، ۱۱ كلاس آموزشی ، دو سالن، سه  سايت كامپيوتری، فضاهای خدماتی، نماز خانه و بخش اداری و ... است.

در طراحی و ساخت  اين پروژه سعی در بومی گرايی،  رعایت معماری و شهرسازی خاص بوشهر، رعايت حريم و احترام به ساختمان‌های با ارزش تاريخی اطراف، مد نظر بوده و سيما و منظرشهری بافت تاريخی مجددا احیا شده است.