شناسهٔ خبر: 33466 - سرویس استان‌ها

جزئيات هفتمین جلسه کمیسیون ماده ۵ شهر یاسوج

نشست مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری هفتمین جلسه کمیسیون ماده ۵ شهر یاسوج در سالن جلسات استانداری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد، محمدمهدی سهیلی گفت: هفتمین جلسه کمیسیون ماده ۵ با ۱۳ دستور کار ذیل در سالن کنفرانس معاونت عمرانی استانداری به ریاست معاون محترم امور عمرانی استانداری و با شرکت اعضاء تشکیل شد.

سهیلی عنوان کرد: که موارد دستور کار مورد بازدید میدانی اعضاء کمیته فنی قرار گرفته و سپس به تشریح هر کدام از موضوعات در قالب نقشه، پاورپوینت و گوگل پرداخت. اعضای جلسه نقطه نظرات کارشناسی خود را بر روی هر مورد بیان و سپس تصمیمات ذیل اخذ شد:

۱- تقاضای شهرداری یاسوج در خصوص تعاونی‌های مسکن ادارات واقع در حریم و محدوده شهر یاسوج مطرح و مقرر گردید: (الف)- معابری که شکل گرفتند و همه خدمات آب، برق، گاز و جدول‌گذاری و آسفالت انجام گرفته و کاربری بر آن‌ها ذخیره توسعه مسکونی و ذخیره شهری هستند وضع موجود آن‌ها تثبیت گردد. این بند شامل تعاونی‌های که شکل گرفته می‌شود.

(ب) شهرداری ظرف مهلت مقرر به تعاونی‌ها و مالکین در خصوص ارائه طرح تفکیک اراضی بایر جهت ارائه طرح تفکیک اعلام نمایید و طرح‌های اعلام شده توسط کمیته فنی مورد بازدید میدانی قرار گیرد و نتیجه به کمیسیون ارائه گردد.

۲- تقاضای شهرداری یاسوج در خصوص مکان‌یابی احداث مجتمع تجاری، رفاهی و خدماتی بر بلوار کشاورز در قطعه زمینی با مساحت ۱۷۱۰۰ مترمربع مطرح و با پیشنهاد مذکور مبنی بر تغییر کاربری ملک موردتقاضا به بازارچه سنتی با هدف جابجایی جمعه‌بازار شهر یاسوج به مکان جدید مطرح و مقرر شد رعایت سطح اشغال و پارکینگ و حفظ سرانه پارکینگ مطابق سرانه تجاری اعمال شود بدیهی است شهرداری یاسوج حق واگذاری و فروش ملک فعلی جمعه‌بازار را ندارد، در اجرای این مصوبه حداکثر ظرف ۳ ماه سرمایه‌گذار می‌بایست نسبت به شروع عملیات ساختمانی اقدام نماید در غیر این صورت مصوبه ملغی می‌شود.

۳- تقاضای شهرداری یاسوج در خصوص افزایش تراکم از ۳ طبقه به ۴ طبقه واقع در محمودآباد خیابان ۱۲ متری ریحان ۱ مطرح و با پیشنهاد ۴ طبقه و سطح اشغال بر اساس طرح تفصیلی موافقت شد.

۴- تقاضای شهرداری یاسوج در خصوص تقلیل عرض کوچه ۱۲ متری به ۶ متری وضع موجود حدفاصل امامت ۱۰ و ۱۱ مطرح و مخالفت شد.

۵- تقاضای شهرداری یاسوج در خصوص حذف معبر و تثبیت خیابان مطرح و با پیشنهاد شهرداری موافقت گردید. بدیهی است مالک می‌بایست نسبت با انتقال خیابان به نام شهرداری اقدام نماید.

۶- تقاضای شهرداری یاسوج در خصوص تغییر کاربری از مسکونی به اقامتی گردشگری مطرح و با کلیات تصویب و مقرر گردید در اصلاح پروانه ضوابط شهرسازی از جمله ورودی و خروجی به میدان، تعداد پارکینگ مورد نیاز رعایت شده و پس از توافق با شهرداری به اصلاح پروانه اقدام نماید.

۷- تقاضای شهرداری یاسوج در خصوص تغییر کاربری از مسکونی به تجاری و افزایش تراکم واقع در اکبرآباد مطرح و با تراکم ۴ طبقه و ۶۰ درصد سطح اشغال موافقت شد.

۸- تقاضای شهرداری یاسوج در خصوص تثبیت کوچه ۸ متری واقع در اکبرآباد مطرح و با پیشنهاد در صورت نداشتن معارض محلی موافقت می‌شود.

۹- تقاضای شهرداری یاسوج در خصوص حذف کوچه ۶ متری واقع در نجف‌آباد مطرح و موافقت شد.

۱۰- تقاضای شهرداری یاسوج در خصوص تغییر کاربری از فضای سبز به مسکونی و حذف کوچه ۶ متری مطرح و مخالفت شد.

۱۱- تقاضای شهرداری یاسوج در خصوص تغییر کاربری از ذخیره مسکونی به تجاری مسکونی مطرح و موافقت شد.

۱۲- تقاضای شهرداری یاسوج در خصوص حذف کوچه ۶ متری مطرح و موافقت شد.

۱۳- تقاضای شهرداری یاسوج در خصوص تأیید طرح تفکیک شهریار حسن‌پور واقع در اراضی شرف‌آباد مطرح و با رعایت حق و حقوق شهرداری موافقت شد.