شناسهٔ خبر: 33520 - سرویس استان‌ها

رضایی کوچی خبرداد:

ریزش ساختمان پلاسکو از قبل قابل پیش بینی بود/ پیگیری علت وقوع حادثه پلاسکو با تشکیل کمیته‌ در کمیسیون عمران مجلس/ شهرداری تهران پاسخگو باشد

محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران تصریح کرد: ریزش ساختمان پلاسکو از قبل قابل پیش‌بینی بود، بنابراین درحال حاضر شهرداری و سایر سازمان‌های ذی‌ربط باید دراین خصوص پاسخگو باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد رضا رضایی کوچی با تاکید براینکه از پیش باید برای جلوگیری وقوع حادثه ریزش پلاسکو اقدامات کافی صورت می گرفت، گفت: ساختمان پلاسکو بیش از 50 سال قدمت دارد و امکان وقوع حادثه های غیرمترقبه برای آن بسیار وجود داشت، بنابراین سهل انگاری و کوتاهی درجهت جلوگیری از وقوع این حادثه مشهود است.

نماینده مردم جهرم درمجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته ای درکمیسیون عمران برای پیگیری علت این حادثه خبرداد و افزود: علت این سانحه و چرایی عدم پیشگیری از وقوع آن باید مشخص شود، ضمن اینکه باید مشخص شود که چرا از قبل برای جلوگیری از این حادثه تدبیرلازم و اقدامات کافی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه وقوع این حادثه زنگ خطری برای مسئولان به منظور جلوگیری از وقوع چنین حوادثی است، تصریح کرد: نمونه ای از این دست ساختمان های قدیمی در تهران و شهرهای دیگر کشور وجود دارد، بنابراین این حادثه هشدار و زنگ خطری برای مسئولان است که مراقبت های لازم را برای جلوگیری از این حادثه ها انجام دهند.

رضایی با تاکید بر بی تدبیری مسئولان برای جلوگیری از وقوع این حادثه، گفت: ریزش ساختمان پلاسکو از قبل قابل پیش بینی بود و به طورحتم کمیسیون عمران درمجلس کمیته ای را برای پیگیری این موضوع را تشکیل می دهد، بنابراین درحال حاضر شهرداری، نظام مهندسی، وزارت راه و شهرسازی و استانداری باید دراین خصوص پاسخگو باشند.

رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دربحث مقاوم سازی و پیش بینی حوادث درکشور ضعف وجود دارد به خانه ملت گفت: ساختمان های قدیمی و با تعداد ساکن بسیاری  درشهر تهران وجود دارد که  هیچ نهادی در مقابل مقاوم سازی آنها اقدامی انجام نمی دهد، بنابراین باید با مسببان آن برخورد شود؛ همچنین باید درخصوص مقاوم سازی و میزان خدمات موجود در هلال احمر و اورژانس بررسی های لازم صورت گیرد.