به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد ضمن اعلام این مطلب افزود: با همکاری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و تصویب تبصرههای پیشنهادی در لایحه بودجه سال 1394 و تامین منابع اعتباری از مجاری دیگری جز بودجه عمومی کشور، میتوان بر این مشکل فایق آمد.
وی بودجه پیشنهادی شرکت در سال 1394 را 27 هزار و 271 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حدود 5/2 میلیارد تومان برای ساخت هر کیلومتر راه اصلی، پنج تا هفت میلیارد تومان برای ساخت هر کیلومتر راهآهن و هفت تا 10 میلیارد تومان برای ساخت هر کیلومتر آزادراه در کشور هزینه میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: گران شدن هزینه ساخت انواع راهها از یک سو و کاهش قیمت نفت و اثر آن بر بودجه عمومی کشور از سوی دیگر موجب شده تا تامین اعتبار 600 پروژه زیرساختی در دست احداث با اتکا به بودجه عمومی امری ناممکن به نظر برسد و باید با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی بستر لازم برای استفاده از منابع دیگری چون فروش اوراق مشارکت، فروش سهام بنگاههای دولتی، منابع فاینانس و سایر موارد فراهم شود.
نورزاد کمک به توسعه زیرساختهای حمل و نقل کشور را در نهایت زمینه ساز توسعه پایدار در کشور دانست و گفت: با توجه به نقش راه به عنوان بستر ساز توسعه، در صورتی که همکاریهای لازم توسط تمامی دستگاههای حکومتی برای پیشبرد اهداف در این حوزه صورت شود، در آیندهای نزدیک شاهد تاثیرات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی توسعه زیربناهای حمل و نقل در کشور خواهیم بود.
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل کشور اظهار کرد: یکی از مهمترین مطالبات مردمی بالاخص در نقاط محروم تر کشور از نمایندگان مجلس شورای اسلامی موضوع زیرساخت ها است که این مطالبه عمومی موجب دغدغه نمایندگان مجلس نیز شده است، اما جامه عمل پوشاندن به خواست مردم نیازمند تامین منابع مناسب برای توسعه زیرساختها است که امیدواریم همه نمایندگان در این موضوع به عنوان پشتیبان دولت عمل کنند./