محمد شکرچیزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای جلوگیری از ایجاد کچلی در نیوجرسیهای بتی اظهار داشت: قرار است تمام شرکتهای تولید کننده نیوجرسی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گواهینامه فنی دریافت کنند.
وی افزود: دستورالعملهای این گواهینامه فنی در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تهیه شده و حتی به تصویب سازمان راهداری و حملونقل جاده ای نیر رسیده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تمام ملاحظات در نظر گرفته شده برای دوام بتن همانند کچلی و خورده شدن آرماتورها، سایش و سایر نکات ضعف موجود در نیوجرسیهای فعلی مورد آزمایش قرار میگیرد و فقط به شرکتهایی گواهینامه فنی تعلق میگیرد که حداقلها و الزامات را رعایت کنند.
شکرچیزاده با اشاره به استفاده از بتن در پروژههای در دست اجرا مانند چند باند فرودگاهی بتنی، آزادراه تهران-شمال و تراورس در راهآهن افزود: قرار است نصب نیوجرسیهای بتنی در جادهها افزایش یابد و طبق برنامه شورای عالی فنی مقرر شد به تدریج گاردریلها جمعآوری و به جای آنها نیوجرسی نصب شود.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خاطرنشان کرد: پیشبینی میکنیم اگر مجموعه آزادراههای کشور با نیوجرسی تجهیز شوند بیش از ۵۰۰ هزار تن سیمان در کشور مصرف خواهد شد.