شناسهٔ خبر: 33607 - سرویس استان‌ها

رییس بنیاد مستضعفان:

بنیاد مستضعفان از مسئولیت خود در ساختمان پلاسکو شانه‌خالی نمی‌کند/ دستگاه‌های دیگر هم مسئول هستند

محمد سعیدی کیا رییس سازمان بنیاد مستضعفان با بیان این‌که دستگاه‌های مختلفی در جریان حادثه ساختمان پلاسکو مسئولیت دارند، گفت: بنیاد مستضعفان از مسئولیت خود شانه خالی نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایلنا، محمد سعیدی‌کیا با حضور در محل وقوع سانحه در جمع خبرنگاران، گفت: آتش نشان‌ها و کسبه با خدمت رسانی که انجام دادند، نام خود را پرآوازه کردند و به همه تسلیت عرض می‌کنم اما همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند این روزها مساله اصلی نجات جان کسانی است که زیر آوار مانده‌اند و موضوع مهم جمع کردن آوار و آثار این حادثه است تا فضا بهتر شود.

وی با تاکیدبر اینکه دستگاه‌های مختلفی در این کار و جریان مسئولیت دارند، ادامه داد: ما هم به عنوان مالک این ساختمان مسئولیت داریم البته این ساختمان قبل از انقلاب ساخته شده بود و تمام واحدهای آن فروخته و به مردم واگذار شده بود و ما چیزی در اختیار نداشتیم جز اصل مالکیت ساختمان.

این مقام مسئول افزود: ما هم مسئولتی  داریم و از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی نمی کنیم.

رییس بنیاد مستضعفان با بیان این که همانطور که گفته شد بعد از جمع شدن این آوار کارگروه‌هایی تشکیل و به موضوع رسیدگی کرده و مسئولیت هر دستگاهی را مشخص می کنند، ادامه داد: امروز برای کسانی که در این محل کار می‌کردند و کسب و کار داشتند، می‌گویم که انشا الله این ساختمان را با کیفیت خوب ظرف دو سال خواهیم ساخت و به  ذی نفع واگذار می‌کنیم.

سعیدی کیا ادامه داد:انتقادی به من می‌شود مبنی بر اینکه دیر در محل سانحه حاضر شدم اما وجود من خیلی ضروری نبود.