شناسهٔ خبر: 33670 - سرویس استان‌ها

تردد بیش از شش میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی استان زنجان طی ماه گذشته

ترافیک جاده رئیس مرکزمدیریت راه‌های استان زنجان گفت: با توجه به كنترل تردد وسايل نقليه با ۵۸ دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بين شهری استان دی ماه امسال تعداد شش میلیون و ۴۹۶ هزار و ۱۸۹ تردد وسيله نقليه در ۲۹ مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (۵۸ مسیر بصورت رفت و برگشت) ثبت شده ‌است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان، محمدامینی، رئیس مرکز مدیریت راه‌های  استان با اعلام این خبرافزود: در این مدت تعداد ترددها در جاده‌های کشور حدود ۳۸۹ میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه بیستم کشور را داراست. بیشترین ترد در محور خرمدره - ابهر با ۳۷۲ هزار و۸۲۱ تردد و محور آزادراه زنجان-قزوین(خروجی استان) با ۳۶۳ هزار و ۱۵۸ تردد و کمترین تردد در محور تکاب- دندی با ۸۰۱۶ تردد و محور گرماب – زرینه رود با ۱۴هزار و ۱۰۱جابجایی صورت گرفته است.

رئیس مرکزمدیریت راههای استان زنجان تصریح کرد:۲۵ درصد از كل تردد وسايل نقليه به وسايل نقليه سنگين با یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۱۵۸  وسيله نقليه سنگين اختصاص داشته که  میانگین کشوری ۱۷% بوده  و استان زنجان در رتبه نهم  کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها قرار دارد و ميانگين كاركرد دستگاه‌های ترددشمار در اين مدت ۹۶ درصد بوده‌است.

 وی اظهارکرد: ميانگين نرخ جريان تردد وسايل نقليه در محورهای استان در اين مدت، ۱۶۱ وسيله نقليه در هر ساعت بوده و ميانگين كشوری اين نرخ در اين مدت ۳۰۳ وسيله نقليه است.

امینی با بیان اینکه استان زنجان در خصوص نرخ جريان تردد وسايل نقليه در محورهای مواصلاتی، رتبه ۲۳ را در كشور داراست، گفت: بیشترین نرخ جریان تردد در محور خرمدره - ابهر با ۵۱۸ تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محورتکاب- دندی با ۱۸ تردد در ساعت صورت گرفته است. همچنین نرخ جریان تردد وسايل نقليه سنگين در كل محورهای مواصلاتی استان زنجان در اين مدت ۴۰وسیله نقلیه سنگين در ساعت بوده که ميانگين كشوری اين نرخ ۵۰ وسیله نقلیه سنگين بوده و استان زنجان رتبه ۱۸ را در كشور داراست.