شناسهٔ خبر: 33806 - سرویس استان‌ها

مدیر فنی، اجرایی راه و شهرسازی اردبیل خبر داد:

۴۹ پروژه عمرانی استان اردبیل در دست احداث/ افتتاح ساختمان بیمارستان کوثر در دهه فجر

بازدید مدیر فنی، اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ما در حوزه مدیریت فنی، اجرایی ۴۹ پروژه عمرانی در حال احداث داریم که ۳۲ مورد از این پروژه‌ها فعال هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، یاور مظفری مدیر فنی، اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: ما مسؤولیت طراحی، اجرا، نظارت و پیگیری پروژه‌های مختلف دولتی را که با اداره کل راه و شهرسازی مبادله موافقت‌نامه شده باشد اعم از احداث ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی در استان اردبیل را بر عهده داریم.

وی این پروژه‌ها را شامل بیمارستان‌ها، فرهنگسراها، مجتمع‌های فرهنگی، دینی، ساختمان دولتی، ادارات، ارگان‌ها، بخشداری‌ها و مصلاها اعلام کرد و گفت: با توجه به تنوع پروژه‌های اجرایی، ما با دستگاه‌های مختلف در طول سال از قبیل دانشگاه علوم پزشکی، ارشاد اسلامی، کتابخانه‌های عمومی، فرمانداری‌ها، ستاد برگزاری نماز جمعه و ائمه جمعه شهرستان‌ها ارتباط نزدیک و تنگاتنگی داریم.

مدیر فنی، اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان افزود: در حال حاضر ۴۹ پروژه تحت مدیریت فنی، اجرایی راه و شهرسازی استان اردبیل است که ۳۲ پروژه فعال است و عملیات احداث آن‌ها در حال انجام است.

مظفری مساحت کل پروژه‌های احداثی را ۱۰۶ هزار مترمربع اعلام کرد و ادامه داد: اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه‌ها بیش از ۹۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی به افتتاح‌های دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: بیمارستان شهرستان کوثر با زیربنای سه هزار و ۲۵۰ مترمربع و شامل ۳۲ تخت آماده افتتاح و تحویل به دانشگاه علوم پزشکی برای تجهیز و راه‌اندازی است.

مظفری با بیان اینکه بیش از ۱۳ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده است، بیان کرد: بیمارستان شهرستان کوثر در مدت چهار سال اجرایی شده و در ایام دهه فجر شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در شرایطی که وضعیت جوی و آب و هوایی اجازه بدهد ما آمادگی افتتاح ساختمان پزشکی قانونی پارس‌آباد، کتابخانه عمومی بیله‌سوار و مجتمع فرهنگی، هنری گرمی را نیز داریم.

مظفری اظهار کرد: بیمارستان پارس‌آباد با توجه به اینکه سازمان مجری وزارت راه و شهرسازی به شکل مستقیم و با مدیریت راهبردی عملیات احداث آن را انجام می‌دهد، بر اساس اعلام مسئولان سازمان تا آخر امسال این پروژه نیز قابلیت تکمیل و افتتاح را دارد به طوری که ما در حد پیگیری موارد مرتبط با استان همکاری نزدیک داشته و برای تکمیل پروژه ارتباط و تعامل سازنده با سازمان مجری این پروژه داریم و انتظار می‌رود با افتتاح بیمارستان پارس‌آباد هر چه سریع‌تر اهالی این منطقه بتوانند از مزایای آن استفاده کنند. عدم تخصیص به موقع اعتبارات مشکل اصلی تکمیل پروژه‌های عمرانی است.

مدیر فنی، اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه ما در بیش از ۹۰ درصد پروژه‌های اجرایی نظارت دقیق و کارشناسی با حضور کارشناسان خبره و باتجربه مدیریت فنی و اجرایی را شاهد هستیم، تصریح کرد: در اکثر طرح‌ها، ساختمان‌ها و پروژه‌های اجرایی برای صرفه‌جویی در اعتبارات سعی می‌کنیم تا عملیات طراحی، نظارت این پروژه‌ها توسط همکاران فنی و مهندسی این مدیریت به همراه نظارت‌های مستمر انجام شود.

وی مشکل عمده در احداث این پروژه‌ها را عدم تخصیص اعتبارات کافی و به موقع اعلام کرد و گفت: به‌رغم پیگیری‌ها و نیاز ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف به ساختمان‌ها و بناهای مناسب این عدم تخصیص اعتبارات سبب شده تا ما با طولانی شدن اجرای پروژه‌ها و نارضایتی دستگاه‌های مختلف و عموم مردم روبه‌رو شویم که باید به نوعی این مشکلات را از پیش رو برداریم.