شناسهٔ خبر: 33941 - سرویس استان‌ها

به علت بارش برف سنگین در آذربایجان‌شرقی؛

۱۲۰ روستای شهرستان ورزقان در محاصره برف و کولاک/ انسداد راه ارتباطی روستاهای هشترود آذربایجان‌شرقی

برف روبی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ورزقان آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۲۰ روستای شهرستان ورزقان در محاصره برف و کولاک است، این در حالیست که به گفته رئیس اداره راه و شهرسازی هشترود، کولاک و بارش برف که از شامگاه جمعه در این منطقه حاکم شده موجب مسدود شدن راه ارتباطی تمامی ۱۸۰ روستای این شهرستان با مرکز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، اصغر محمودی امشب اظهار کرد: بارش برف که از شب جمعه شروع به باریدن گرفته، موجب بسته شدن تمامی راه‌های ارتباطی شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه که با تلاش راهداران راه‌های اصلی و فرعی باز شده و راه‌های ارتباطی ۱۲۰ روستا هم‌اکنون بسته است، گفت:‌ ۲۰ دستگاه برف‌روبی با چندین اکیپ در راه‌های ارتباطی مستقر شده تا راه‌های ارتباطی را باز کند.

همچنین علیرضا اوشال رئیس اداره راه و شهرسازی هشترود اظهار کرد: هم‌اکنون هفت اکیپ راهداری مشغول برف‌روبی و نمک‌پاشی در راه‌های مسدود شده هستند.

وی افزود: به‌رغم برف و کولاک حاکم شده در منطقه تمامی راه‌های اصلی این شهرستان باز بوده و تردد در آن‌ها در جریان است.

اوشال از مسافران و رانندگان خواست قبل از سفر و تردد در محورهای هشترود از باز بودن راه اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: سامانه ۱۴۱ و شماره تلفن‌های اداره ۰۴۱۵۲۶۲۲۲۸۸، ۰۴۱۵۲۶۲۲۱۲۹ و  ۰۴۱۵۲۶۲۶۰۵۵ برای ارائه اطلاعات راه‌ها در خدمت شهروندان بوده و پرسنل این اداره به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سؤالات مسافران است.

اوشال گفت: همچنین ۳۰ خودرو با ۱۲۰ مسافر گرفتار شده در برف نیز از سوی اکیپ‌های این اداره در محورهای هشترود نجات یافتند.