شناسهٔ خبر: 33944 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

امدادرسانی به ۲۷۸ خودروی گرفتار کولاک در محورهای چهارمحال و بختیاری/ انجام۱۲ هزار و ۲۹۲ کیلومتر برف‌روبی در عملیات زمستانی استان

منوچهر سلمان زاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری از امدادرسانی به ۲۷۸ خودروی گرفتار کولاک و اسکان ۳۰۲ مسافر در راهدارخانه‌های استان در کولاک اخیر خبر داد.

منوچهر سلمان‌زاده، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: از دو روز پیش با کولاک در محورهای مواصلاتی استان خصوصا گردنه‌های چری و شاه منصوری مواجه شده‌ایم و در این مدت ۲۷۸ نیروی راهدار با ۱۸۴ دستگاه تجهیزات ۱۳۴ محور را برف‌روبی کرده و در ۵۲ محور گرفتار کولاک عملیات راهداری زمستانی را انجام می‌دهند.

سلمان‌زاده با بیان اینکه از صبح امروز گردنه مسدود چری در کوهرنگ بازگشایی شده، افزود: تردد در محورهای مواصلاتی تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه اکنون اکثر گردنه‌های استان چهارمحال و بختیاری گرفتار برف و کولاک است، گفت: ۱۵۱ گردنه برف‌گیر به طول کلی ۱۰۵۰ کیلومتر داریم و در دو روز گذشته به ۲۷۸ خودروی گرفتار کولاک امدادرسانی شده و ۳۰۲ مسافر اسکان داده شده‌اند. همچنین دراین مدت ۲۰۰۰ تن مصالح شن و نمک مصرف شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: از آبان تاکنون ۱۴۹۱ دستگاه ماشین‌آلات راهداری و ۸۳۱۷ تن مصالح برای عملیات راهداری به کار گرفته شده و در مجموع ۱۲ هزار و ۲۹۲ کیلومتر برف‌روبی شده است. در این مدت به ۱۱۵۶ خودرو امدادرسانی شده و ۹۸۹ ساعت برف و ۱۰ ساعت تگرگ داشته‌ایم.

وی تاکید کرد: تمام تمهیدات لازم اندیشیده شده و مسافران در صورت رعایت اصول ایمنی می‌توانند با اطمینان کامل در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری تردد کنند و مشکلی دراین زمینه وجود ندارد.