شناسهٔ خبر: 33988 - سرویس بنادر و دریانوردی

فرماندار فریدونکنار:

هرگونه کوتاهی در حفظ حریم دریا از سوی مسئولان جبران‌ناپذیر است

جلسه سرپرست فرمانداری شهرستان فریدونکنار با اشاره به لزوم مشارکت همه دستگاه‌ها در زمینه حفظ حریم دریا گفت: هرگونه کوتاهی مسئولان در این امر جبران‌ناپذیر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، حسین منفردی دیروز در جلسه بررسی و نظارت بر ساخت‌وسازهای ساحلی که با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران و مسئولان اجرایی شهرستان فریدونکنار برگزار شد، با اعلام این مطلب افزود: بر اساس قانون ساماندهی ساخت‌وسازهای سواحل بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است.

 وی افزود: همه باید تلاش کنیم این نعمت بزرگ خدادادی در اختیار مردم قرار گیرد و با متجاوزان به حریم دریا به طور جدی برخورد شود.

 در ادامه سیاوش رضوانی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران طی سخنانی به تشریح وظایف قانونی سازمان بنادر و دریانوردی در بحث ساماندهی و مدیریت یکپارچه سواحل پرداخت.

 وی با بیان اینکه هرگونه ساخت‌وساز در حریم دریا منوط به اخذ مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی است، گفت: ما مخالف ساخت‌وساز در مناطق ساحلی نیستیم بلکه با ساخت‌وسازهای بی‌رویه و غیرمجاز مخالفیم.

 رضوانی با تشریح طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی (ICZM) بیان کرد: بررسی موقعیت حریم دریا، توجه به الزامات زیست‌محیطی، تدوین سیاست‌های داخلی ساحل و ... از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

 وی افزود: خوشبختانه با حمایت‌های جدی مسئولان ارشد اجرایی و قضایی استان طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در زمینه مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز ساحلی صورت گرفته است.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به ظرفیت‌های بالای دریای خزر برای ساحل‌نشینان تصریح کرد: طرح گردشگری دریایی و گردشگری فرا منطقه‌ای و راه‌اندازی خطوط مسافری دریایی بین بندر نوشهر با بنادر حاشیه دریای خزر علاوه بر اشتغال‌زایی، موجب ایجاد ارزش افزوده بالایی خواهد شد.

 وی با دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری دریایی اظهار کرد: در صورت وجود متقاضی بخش خصوصی، تسهیلات با بهره کم برای ساخت اسکله‌های تفریحی و سایر تأسیسات مرتبط با آن از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار خواهد گرفت.

 در ادامه مسئولین دستگاه‌های اجرایی فریدونکنار پرسش‌های خود را در خصوص ساخت‌وساز در حریم دریا مطرح و پاسخ‌های لازم از سوی مدیرکل و سایر مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی داده شد.