شناسهٔ خبر: 34009 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

افتتاح ۶پروژه اداره کل راه و شهرسازی زنجان در دهه فجر/ پیشرفت ۲۰ درصدی ساخت بزرگراه سلطانیه- خدابنده- همدان/ چهار تقاطع غیر همسطح در محورهای ترانزیتی زنجان در دست ساخت است

کلیم‌الله وثوقی مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان از افتتاح شش پروژه این اداره کل با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال طی دهه فجر خبر داد.

کلیم الله وثوقی، مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: شش پروژه این اداره کل طی دهه فجر امسال افتتاح می‌شود که هزینه صرف شده برای آنها در مجموع بالغ‌ بر ۵۵ میلیارد ریال از محل اعتبار استانی بوده است.

وثوقی افزود: این پروژه‌ها شامل احداث ساختمان‌های ثبت‌احوال زنجارود و زرین‌رود، بازگشایی محور شیلاندر، اجرای واریانت تازه کند، احداث پل سولی چای و سه‌راهی باش قشلاق و نیز ساخت محورمنداق و آق قویی به آقا جغلو است.

مدیر کل راه و شهرسازی زنجان با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید ۳۸۴ کیلومتر از راه‌های روستایی زنجان آسفالت شده است، گفت: سال ۹۲ برابر ۸۸ کیلومتر، سال ۹۳ برابر ۱۵۱ کیلومتر، سال گذشته ۱۱۶ کیلومتر و امسال نیز ۳۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت شدند و اکنون ۷۸.۱ درصد راه‌های روستایی استان آسفالت است.

وی به توسعه راه‌های اصلی و بزرگراهی زنجان در دولت تدبیر و امید هم اشاره کرد و افزود: ازجمله این توفیقات می‌توان به احداث باند دوم بزرگراه زنجان-بیجار به طول ۱۵ کیلومتر، احداث ۱۵ کیلومتر بزرگراه و هفت کیلومتر راه اصلی محور زنجان-دندی، پنج کیلومتر از بزرگراه زنجان-خرمدره و هشت کیلومتر از بزرگراه خرمدره-صائین قلعه اشاره کرد.

وثوقی گفت: همچنین سه تقاطع غیرهمسطح در سه راهی طارم، تقاطع نورین-ابهر و سجاس در محور سلطانیه-خدابنده احداث شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی زنجان در معرفی پروژه‌های در دست احداث این اداره کل توضیح داد: امسال عملیات احداث باند دوم بزرگراه زنجان-ابهر-تاکستان به طول ۱۰۶ کیلومتر شروع شده که ۸۰ کیلومتر این پروژه در استان زنجان عملیاتی شده و به پیشرفت ۱۰ درصدی رسیده است. از سوی دیگر عملیات احداث چهار قطعه بزرگراه سلطانیه-خدابنده-همدان به طول ۸۰ کیلومتر به پیشرفت ۲۰ درصدی رسیده و امسال دو میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته است. همچنین تاکنون ۱۵ کیلومتر از بزرگراه زنجان-بیجار افتتاح شده و امسال مبلغ ۱۴ میلیارد تومان برای انجام این پروژه و نیز احداث محور زنجان-دندی که به طول ۹۰ کیلومتر مراحل ساخت را سپری می‌کند، اختصاص یافته است.

وی افزود: ساخت محور زنجان-منجیل به طول ۱۵ کیلومتر در دست اجراست و امسال دو میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته و از دیگر پروژه‌های استان می‌توان به احداث محور درام-کلور  با اعتبار کلی ۲۴ میلیارد تومان اشاره کرد.

وثوقی همچنین خبر داد: تا یک سال دیگر عملیات ساخت چهار تقاطع غیر همسطح در محورهای ترانزیتی ابهر-مرشون، مسیر ارتباطی به خرمدره، عمیدآباد و مسیر ارتباطی ماهنشان به آزادراه به پایان می‌رسد.