شناسهٔ خبر: 34024 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد:

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۷۷ پروژه راه و شهرسازی گلستان در ایام دهه فجر

ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از بهره‌برداری ۴۹ پروژه و کلنگ زنی ۲۸ پروژه عمرانی این اداره کل با اعتبار ۹۲۸ میلیارد و ۳۳۳ میلیون ریال همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور مقامات ارشد، در استان خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارک قدم در گفت و گویی خبری گفت: این پروژه‌ها شامل ۲۶ پروژه در بخش راهداری، ۱۷ پروژه در بخش مسکن مهر، چهار پروژه در بخش ساخت و توسعه راه‌ها، یک پروژه در بخش شهرسازی و معماری و یک پروژه در بخش فنی و اجرایی می‌شود.

به گفته وی، برای پروژه‌هایی که بناست در این ایام بهره‌برداری شوند، مبلغ ۴۲۸ میلیارد و ۸۶۹ میلیون ریال از محل منابع ملی و استانی هزینه شده و برای پروژه‌های کلنگ زنی هم ۱۷۲ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال برآورد اعتباری صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان توضیح داد: از جمله پروژه‌های بخش راهداری می‌توان به بهره‌برداری از روکش راه‌های اصلی، فرعی و روستایی مانند پروژه بهسازی و بازیافت گرم محور نوکنده-گرگان، لکه‌گیری و روکش آسفالت محور گرگان- آزادشهر، احداث رادیه برید و مقاوم‌سازی پل آق امام محور آزادشهر، ترمیم پل نرسو در علی‌آباد کتول و روکش آسفالت قوشجان‌آباد در آق‌قلا اشاره کرد.

مبارک قدم ادامه داد: در قالب ۱۷ پروژه مسکن مهر هم یک هزار و ۵۴۴ واحد مسکونی در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و کمتر از آن به ترتیب در شهرستان‌های گرگان، بندرگز، آزادشهر، گنبدکاووس، بندرترکمن، مینودشت، علی‌آباد کتول، کلاله، کردکوی و آق‌قلا و بافت فرسوده استان، در این ایام به هم استانی‌ها واگذار می‌شود.

وی با یادآوری این نکته که ۶۰۰ واحد از واحدهای پروژه‌های مسکن مهر در بافت‌های فرسوده استان مستقر هستند، افزود: تمام واحدهای مسکن مهر با بهره‌مندی از تسهیلات بانکی نزدیک به ۳۰۹ میلیارد ریال و حدود ۳۰۰ میلیارد ریال سهم آورده متقاضیان به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسیده‌اند.

علاوه بر پروژه‌های مذکور، در بخش خدمات روبنایی مسکن مهر نیز بهره‌برداری از مسجد سایت مسکن مهر آزادشهر با اعتبار یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال و مسجد اهل تسنن کلاله با رقمی بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال و همچنین بهره‌برداری از ۱۷ واحد تجاری در سایت مسکن مهر کاج گنبدکاووس و ۷ واحد تجاری در سایت مسکن مهر راه‌آهن با صرف اعتباری حدود ۲۳ میلیارد ریال از پروژه‌های دیگر این بخش به گفته مبارک قدم محسوب می‌شوند.

این مقام مسئول در گلستان اضافه کرد: طرح جامع – تفصیلی شهر انبارالوم با صرف هزینه ۵۴۴ میلیون ریال در حوزه شهرستان آق‌قلا از طرح‌های مهم در بخش شهرسازی و معماری است که سیاست توسعه شهر را برای افق ۱۰ ساله تعیین و در اختیار شهرداری محترم برای انجام امور عمرانی در شهر قرار خواهد گرفت.

مبارک قدم بیان کرد: پروژه بیمارستان ۹۶ تختخوابی بندرگز از دیگر پروژه‌های اداره کل در بخش فنی و اجرایی است که با اعتباری معادل ۲۸ میلیارد تومان از محل منابع ملی وزارت متبوع در حاشیه میدان بندرگز احداث شده و در این ایام جهت تکمیل و تجهیز خدمات درمانی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفته است.

مبارک قدم، عرصه این بیمارستان را ۲۷ هزار مترمربع و زیربنای آن را ۸۷۵۵ مترمربع اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تمام پروژه‌های کلنگ زنی راه و شهرسازی، در حوزه ساخت و توسعه راه‌های این دستگاه اجرایی قرار دارند، از شروع عملیات بهسازی و آسفالت رمپ‌های ورود و خروج روگذر لیوان شرقی در محدوده شهرستان بندرگز و کردکوی و تکمیل بیس و زیرسازی راه‌های روستایی سراسر گلستان به‌ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته، محروم و مرزی نظیر زیرسازی و بیس و آسفالت محور روستایی حسین‌آباد – محمد ایمر و راه خیرخواجه سفلی و عطاآباد در گنبدکاووس، زیرسازی و بیس و آسفالت محورهای روستایی پارچقلی، قازانقایه- خراسان شمالی و مراوه تپه- دادلی غزنین در مراوه تپه، بیس و آسفالت محور روستایی اوقچی بزرگ در کلاله و بیس و آسفالت راه روستایی یکه سور- ترسه و نرسه در شهرستان مینودشت؛ به‌عنوان بخشی از پروژه‌های مهم این حوزه نام برد.