شناسهٔ خبر: 34062 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه وشهرسازی استان اصفهان خبر داد

بهره برداری از ۶۶ کیلومتر پروژه راهسازی/ افتتاح بیش از ۵۰۰۰ واحد مسکن مهر/ تملک کارخانه ریسباف اصفهان/ انجام ۱۶۰۰ متر مربع عملیات عمران وبهسازی/ پایان عملیات حفاری تونل خوانسار

حجت اله غلامی همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد افتتاح پروژه‌هایی چون ۶۶ کیلومتر پروژه راهسازی، ۵۴۳۷ واحد مسکن مهر، ۱۶۴۵ مترمربع عملیات عمران وبهسازی شهری، تونل خوانسار و تملک کارخانه ریسباف در مجموع با صرف هزینه بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان در استان اصفهان خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، حجت الله غلامی، مدیرکل راه و شهرسازی استان با اعلام این خبر افزود: به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در آینده‌ای نزدیک بیش از ۵۰۰۰ واحد مسکن مهر استان اصفهان افتتاح و به متقاضیان تحویل می‌شود.

غلامی گفت: از این تعداد ۱۶۱۶ واحد آن مربوط به شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۷۹۰ واحد مربوط به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۳ هزارو ۳۱واحد مربوط به شهرهای جدید بهارستان، مجلسی و فولاد شهر است که با اعتباری بیش از ۳۰۰۰میلیارد ریال آماده تحویل هستند.

وی اذعان کرد: از ۲۲۲ هزار واحد مسکن مهر استان اصفهان که در برنامه‌های این استان بوده تا کنون ۱۹۸ هزار و ۹۵۹واحد افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته که ۵۴۳۷ واحد آن دردهه فجر سال جاری ومابقی تا پایان خرداد ماه سال ۹۶ تعیین تکلیف خواهد شد.

غلامی با اشاره به ۶۶ کیلومتر پروژه راهسازی آماده افتتاح این اداره کل بیان کرد: احداث باند دوم اصفهان – اردستان، احداث محور پل بهاران، احداث وبهسازی کمربندی مشهد اردهال، احداث و بهسازی راه اصلی خالدآباد – ده آباد ومبارکه – بروجن، احداث راه روستایی هونجان شهرضا، بهسازی و آسفالت راه روستایی کلب‌علی به علی عرب چادگان، پیشکوه- پشتکوه فریدونشهر درمجموع به طول ۶۶ کیلومتر و احداث سه دستگاه پل وتقاطع غیر همسطح هاشم آباد و نهضت آباد از جمله این پروژه‌ها است.

وی درباره پروژه حفاری تونل خوانسار به بویین میاندشت گفت: این تونل به طول ۱۲۰۰ متر در شهرستان خوانسار و به منظور ایجاد ارتباط بین استان‌های مرکزی، اصفهان و لرستان و درجهت کاهش زمان سفر و جلوگیری از تصادفات و حذف نقاط حادثه خیز احداث شده که درحال حاضر عملیات حفاری آن به اتمام رسیده که تاکنون ۲۷۰ میلیارد ریال در آن هزینه شده است. این تونل با احداث ۱۴ کیلومتر راه‌های دسترسی به آن با صرف ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار تکمیل خواهد شد.

غلامی از جمله مهمترین  اقدامات انجام شده در حوزه راه وشهرسازی را تملک کارخانه ریسباف اصفهان به متراژ ۶۹ هزار مترمربع عنوان کرد وافزود:  کارخانه ریسباف با هدف جلوگیری از تخریب آن و تبدیل به فضاهای مناسب شهری ، ایفای هویت تاریخی و معماری دوران صنعتی، جلوگیری از بارگذاری بسیار بالای مسکونی و تجاری، احترام به معماری ایرانی وحفظ تنها بازمانده معماری منحصر به فرد صنعتی ایران با تثبیت معماری این مکان تاریخی و با حفظ حقوق شهروندان اصفهانی با ارزشی ۲۰۷ میلیارد تومانی به تملک وزارت راه وشهرسازی درآمد.

غلامی افزود: در راستای احیا و بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری استان نیز ۱۶۴۵ متر مربع از محلات سرای نو و میدان پور هاشمی نایین و محور تاریخی انارک با اعتباری بالغ بر ۷۰۱۴ میلیون ریال با انجام عملیات کف سازی و بدنه سازی احیا شده و به بهره برداری رسیده است.