شناسهٔ خبر: 34138 - سرویس استان‌ها

مهدی جعفری خبر داد:

استقبال از دهه فجر با افتتاح بیش از ۴۰۰ پروژه عمرانی در استان خراسان جنوبی/ بهره‌برداری از بیمارستان فردوس

مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اعلام این خبر که بیمارستان فردوس در حال تجهیز است و در روزهای آتی دهه فجر به طور رسمی افتتاح می‌شود: دهه فجر امسال ۴۴۶ پروژه در حوزه راه و شهرسازی در شهرها و روستاهای خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بهره‌برداری۳۰ پروژه در دهه فجر خبر داد‌ که این تعداد شامل ۹پروژه دوبانده سازی، ۳پروژه احداث و بازسازی راه اصلی، ۱۵پروژه احداث راه روستایی، ۲پروژه احداث بیمارستان و ساختمان‌های عمومی و ۲پروژه فرودگاهی است. 

مهدی جعفری افزود: از ۲۱۷ کیلومتر پروژه آماده بهره‌برداری، ۱۱۷ کیلومتر بزرگراه و دوبانده‌سازی، ۲۰ کیلومتر احداث و آسفالت راه اصلی و ۸۰ کیلومتر احداث راه روستایی است.

از مهمترین پروژه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی دوبانده سازی محور بیرجند-قاین است که به گفته او ۲۰کیلومتر این مسیر در دو قطعه شامل ۷ کیلومتر از سمت بیرجند و ۱۳ کیلومتر از قاین به خضری در این دهه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته جعفری امسال احداث ۲۱۰ کیلومتر راه روستایی در خراسان جنوبی در برنامه بود که ۸۰ کیلومتر آن با اجرای ۱۶ پروژه در روستاهای بیشه، زهان-پایهان، خور-طوطی، کشن، علی‌آباد سربیشه و... در دهه فجر افتتاح می‌شود و ۱۳۰کیلومتر از آن هم در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.    

بیمارستان فردوس افتتاح می‌شود

او ادامه داد: در بخش پروژه های بیمارستانی و ساختمان‌های عمومی و اداری، بیمارستان و مجتمع فرهنگی فردوس و اداره ثبت احوال عشق‌آباد با مساحت ۲هزار و۲۰۰ متر مربع به بهره برداری می رسد.

جعفری افزود: بیمارستان فردوس در حال تجهیز است تا در روزهای آتی دهه فجر به طور رسمی افتتاح شود.

علاوه بر این ساختمان یگان حفاظت هواپیمایی و تامین دستگاه ناوبریVOR۴۳۱/DMEnx۲۰۰ از پروژه های فرودگاهی این اداره کل است که دهه فجر به بهره‌برداری می رسد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان، کل اعتبار سرمایه گذاری شده برای اجرای این پروژه ها را ۱۵۹۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

افتتاح ۴۰۰ واحد مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هم در گفتگو با پایگاه خبری، از آغاز بهره‌برداری ۴۰۰ واحد مسکن روستایی همزمان با دهه فجر خبر داد. این واحدها در شهرستان های بشرویه، بیرجند، خوسف، درمیان، زیرکوه، سرایان، طبس، سربیشه، فردوس، قاین و نهبندان احداث شده است.

علی اصغر آسمانی مقدم گفت: بیشترین واحدها مربوط به شهرستان درمیان با ۶۸ واحد است و در بشرویه ۱۱، بیرجند ۴۶، خوسف ۲۲، زیرکوه ۴۶، سرایان۵۱، سربیشه ۳۰، طبس ۲۹، فردوس۲۳، قاین ۵۸ و در نهبندان واحد ۱۶ احداث شده است.

او ادامه داد: ۱۶ طرح هادی هم با اعتبار ۳۰ میلیارد و ۴۲۴ میلیون ریال در این دهه به بهره‌برداری می رسد.