شناسهٔ خبر: 34347 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد خبر داد

افتتاح ۲۰ پروژه راهداری یزد/ اجرای طرح بهسازی ورودی شمالی یزد/ معرفی ۳۹ نقطه حادثه‌خیز استان تا پایان امسال

محسن صادقیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد از افتتاح ۲۰ پروژه راهداری استان با صرف ۴۴۴ میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر خبر داد.

محسن صادقیان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در گفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: دهه فجر امسال شاهد افتتاح در مجموع ۲۰ پروژه راهداری با اعتبار کلی ۴۴۴ میلیارد تومان خواهیم بود که عملیات اجرایی آنها از ابتدای سال جاری شروع شده است. از مهمترین این طرح‌ها می‌توان به بهسازی محور ۴۳ کیلومتری اردکان-نایین و نیز بهسازی ۱۰ کیلومتر از محور یزد-شیراز اشاره کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد با بیان اینکه دهه فجر نصب سامانه سپهتن روی اتوبوس‌ها شروع شده، گفت: تا پایان هفته این سامانه روی تمام اتوبوس‌های بین‌شهری استان نصب خواهد شد.

صادقیان افزود: از جمله طرح‌های در دست اجرای راهداری یزد می‌توان به بهسازی محور ۱۵ کیلومتری ورودی شمالی یزد اشاره کرد که اعتبار اختصاص یافته به آن ۴۰ میلیارد ریال است و بهسازی دو بانده کردن این محور از شهر یزد تا رضوانشهر اشکذر در مسیر رفت به پایان رسیده است. همچنین بهسازی راه روستاهای کویجان بهاباد و قطرم بافق در دست اجراست.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰ نقطه حادثه‌خیز محورهای مواصلاتی استان شناسایی شده است، گفت: تا پایان امسال ۳۹ نقطه پرتصادف را آشکارسازی خواهیم کرد.

صادقیان افزود: مقدمات احداث ۲۰ مجتمع خدماتی رفاهی جدید دراستان یزد فراهم شده و تا پایان امسال سه باب از این مجتمع‌ها ساخته می‌شوند.

وی یادآور شد: استان یزد دارای ۶۸۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۵۷ کیلومتر راه اصلی، ۹۸۰ کیلومتر راه فرعی، ۲۲۵۰ کیلومتر راه روستایی است که ۱۲۶۷ کیلومتر آن جزو راه‌های شریانی و ملی هستند. راه‌های استان یزد در مرکز کشور در کریدور شمال به جنوب قرار گرفته و زیر بار ترافیک ملی و حتی فراملی است. از این رو برای نگهداری از راه‌های استان استفاده از روش‌های پیشگیرانه نگهداری است که در چند سال گذشته اجرا شده است.