شناسهٔ خبر: 34366 - سرویس بنادر و دریانوردی

صابری خبرداد:

رشد صادرات غیرنفتی در بندر لنگه روی خط صعود/ ترابری مسافران دریایی در غرب هرمزگان ۲۳ درصد افزایش یافت

محمود صابری مدير اداره بنادر و دریانوردی لنگه از افزایش ۱۴ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی و رشد ۲۳ درصدی ترابری مسافران دریایی درکارنامه عملیاتی بنادر غرب هرمزگان طی ده ماهه نخست سال جاری خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمود صابری ضمن ارایه گزارشی از عملکرد مجموعه بنادر غرب هرمزگان از آغاز سال ۹۵ تا ابتدای بهمن ماه جاری، اظهار داشت: طی این مدت، در مجموع نه میلیون و ۴۹ هزار و ۵۴۹ تن کالای نفتی و غیر نفتی در این بنادر تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از مجموع عملیات انجام شده، یک میلیون و ۵۲۸ هزار و ۶۰۷ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و هفت میلیون و ۵۲۰ هزار و ۹۴۲ تن به کالاهای نفتی اختصاص دارد.

ترانزیت ۶۴ هزار تن کالاهای غیرنفتی

صابری همچنین از ترانزیت ۶۳ هزار و ۹۳۶ تن کالاهای غیرنفتی از طریق بنادرغرب هرمزگان طی سال جاری خبر داد.

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین طی مدت یاد شده، ۴۴۸ هزار و ۸۰۰ تن کالاهای غیر نفتی در این بنادر بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

کاهش ۴۰ درصدی واردات غیرنفتی

مدير اداره بنادر و دریانوردی لنگه اضافه کرد: همچنین بیش از ۱۵۳ هزار و ۷۱۵ تن کالای غیر نفتی وارد کشور شد که این رقم نشانگر کاهش ۴۰ درصدی است.

صابری همچنین در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر غرب هرمزگان را ۴۲۵ هزار و ۶۱۵ تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴ درصدی را داشته است.

افزایش ۷۶ درصدی عملیات کانتینری

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۷۷۹ TEU کانتینر پر در بنادر و دریانوردی بندرلنگه تخلیه و بارگیری شد که در این بخش افزایش ۷۶ درصدی به ثبت رسید.

صابری تعداد شناورهای ورودی به بنادر و دریانوردی بندرلنگه را بیش از سه هزار  و ۹۶۹ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۳۵۷ فروند شناور بالای یکهزار تن و سه هزار و ۶۱۲ فروند از شناورهای پهلو گرفته در بندرلنگه، زیر یکهزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.

۲۲۲هزار مسافر دریایی ترابری شد

وی افزود: طی ده ماهه سال جاری، ترابری ۲۲۲هزار و ۸۰۵ نفر مسافر در بنادر غرب هرمزگان انجام شد که رشد ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسید.