شناسهٔ خبر: 34408 - سرویس استان‌ها

همزمان با دهه فجر؛

واگذاری ۱۵۴۴ واحد مسکونی، ۴۱ باب واحد تجاری و بهره‌برداری ۲ باب مسجد در گلستان

ابراهیم مبارك قدم مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: واگذاری یک هزار و ۵۴۴ واحد مسکن مهر و ۴۱ باب واحد تجاری و بهره‌برداری از دو باب مسجد با صرف ۳۵۶ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال منابع مالی، خدمتی دیگر از انقلاب اسلامی به مردم عزیز استان در دهه فجر امسال بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارک قدم در مصاحبه با پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل افزود: واحدهای مسکن مهر در قالب ۱۷ پروژه در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و کمتر از آن به ترتیب در شهرستان‌های گرگان، بندرگز، آزادشهر، گنبدکاووس، بندرترکمن، مینودشت، علی‌آباد کتول، کلاله، کردکوی و آق‌قلا و بافت فرسوده استان، در این ایام به هم استانی‌ها واگذار شد و یا تا پایان دهه فجر واگذار می‌شود.

وی با یادآوری این نکته که ۶۰۰ واحد مسکن مهر در بافت‌های فرسوده استان مستقر هستند، افزود: تمام واحدهای مسکن مهر با بهره‌مندی از تسهیلات بانکی و سهم آورده متقاضیان به مبلغ ۳۱۴ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسیدند.

مبارک قدم ادامه داد: احداث مسجد در سایت مسکن مهر آزادشهر به مساحت ۲۳۷ مترمربع و مسجد اهل تسنن کلاله به مساحت ۲۳۵ مترمربع خدمتی دیگر از راه و شهرسازی برای مردم استان بوده که با صرف هزینه ۴ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال بهره‌برداری شد.

وی با بیان اینکه احداث مساجد و مراکز تجاری و آموزشی و غیره جزو خدمات روبنایی پروژه‌های مسکن مهر به شمار می‌روند، گفت: ۴۱ باب واحد تجاری هم شامل ۱۷ واحد تجاری در سایت مسکن مهر کاج گنبدکاووس، ۷ واحد تجاری در سایت مسکن مهر راه‌آهن و ۱۷ باب در سایت سعدآباد (زیتون) گرگان می‌شود که با صرف اعتبار ۳۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.