شناسهٔ خبر: 34423 - سرویس استان‌ها

همزمان با دهه فجر صورت گرفت:

تکمیل مرمت پل آق امام در محور آزادشهر –مینودشت استان گلستان

امان محمد باشقره سرپرست اداره راه و شهرسازی آزادشهر گفت: ترمیم و مرمت پل آق امام در محور آزادشهر –مینودشت که بر اثر سیلاب سال ۹۳ آسیب دید به اتمام رسید و بهره‌برداری از آن همزمان با هشتمین روز دهه فجر انقلاب آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، امان محمد باشقره در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی اداره کل افزود: رادیه برید (سازه نگهدارنده) این پل در جریان سیلاب خرداد ماه سال ۹۳ دچار شکستگی شد و به همین جهت، عملیات‌ترمیم و بازسازی مجدد آن در قالب پروژه‌های سیل اداره کل در دست اجرا قرار گرفت.

وی توضیح داد: با ترمیم و بازسازی دوباره رادیه برید، اختلاف ارتفاع پایین دست دهانه پل با بستر رودخانه، مرتفع و از آب شستگی پل در هنگام بروز سیلاب جلوگیری شده است.

باشقره، اعتبار هزینه شده برای اجرای این عملیات را، یک میلیارد و ۸۹۹ میلیون ریال و از محل منابع ملی راه و شهرسازی اعلام کرد.

محور آزادشهر –مینودشت به طول ۲۳ کیلومتر در شرق استان گلستان قرار دارد.

سرپرست اداره راه و شهرسازی آزادشهر همچنین از اتمام لکه‌گیری و روکش آسفالت محور آزادشهر- خوش ییلاق به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده راه و شهرسازی همزمان با سایر پروژه‌های عمرانی شهرستان در این روز نام برد و گفت: این عملیات در ۱۰ هزار مترمربع و با صرف هزینه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل منابع ملی راه و شهرسازی به انجام رسید.

باشقره، واگذاری ۱۹۷ واحد مسکن مهر را هم با هزینه کرد پنج میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال از محل سهم آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی به‌عنوان خدمتی دیگر از راه و شهرسازی برای مردم آزادشهر بیان کرد.

وی ادامه داد: در این روز به طور رسمی، زیرسازی، بیس و آسفالت راه‌های روستایی قورچای- حاجی نبی و اوخلی – فجر به طول ۳.۵ کیلومتر کلنگ زنی شد.

باشقره متذکر شد که برای زیرسازی و بیس و آسفالت راه‌های روستایی ذکر شده، پنج میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار برآورد شده است.

شهرستان آزادشهر ۹۲ هزار نفر جمعیت و ۲۲۶ کیلومتر از راه‌های استان گلستان در حوزه استحفاظی این شهرستان قرار دارد که ۱۲۹ کیلومتر آن روستایی و بیشتر از ۱۰۳ کیلومتر آن آسفالته است.