شناسهٔ خبر: 34548 - سرویس استان‌ها

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی:

کلنگ احداث یک باب کتابخانه در مهرگان توسط خیرین بر زمین زده شد

پور کریم با مشارکت خیرین، کلنگ احداث یک باب کتابخانه در بوستان بزرگ مرکزی ناحیه شهری مهرگان همزمان با دهه مبارک فجر بر زمین زده شد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  اداره روابط عمومی راه و شهرسازی استان قزوین، علی محمد پورکریم در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه که با حضور علی فرخ زاد معاون عمرانی استاندار، مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی، رویا اسماعیلی مدیرکل کتابخانه‌ها، بهزادپور شهردار محمدیه و همچنین نماینده دکتر جلوخانی خیر پروژه برگزار شد، پوركريم گفت: امیدواریم این اقدام گام موثری برای ترویج فرهنگ انجام پروژه‌های عام‌المنفعه توسط خیرین برای بهره‌مندشدن عموم مردم به ویژه ساکنین پروژه‌های مسکن مهر استان باشد.

وی افزود: بوستان بزرگ ناحیه شهری مهرگان که زمین آن به مساحت ۲۲ هکتار توسط راه و شهرسازی در اختیار شهرداری محمدیه قرار گرفته در مرکز این شهر واقع است و احداث کتابخانه در این فضا می‌تواند همه ساکنین مهرگان را از امکانات آن بهره‌مند سازد.

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی در ادامه عنوان کرد: این پروژه بر اساس تفاهمی که میان شهرداری محمدیه و خیر کتابخانه ساز صورت گرفته با مساحت زیر بنای مفید ۵۰۰ متر مربع احداث خواهد شد.

پورکریم اضافه کرد: سالن قرائت‌خانه خواهران و برادران، بخش‌های اداری و خدماتی، کافه کتاب و کافی‌نت، مخزن و تاسیسات مدرن از جمله امکانات پیش‌بینی شده در این کتابخانه می‌باشد.

این مقام مسئول همچنین گفت: با توجه به نگاه ویژه خیر، این کتابخانه بر اساس آخرین استانداردهای ساخت کتابخانه و با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات کاملا پیشرفته احداث شده و جهت بهره‌برداری به اداره کل کتابخانه‌های استان واگذار خواهد شد.