شناسهٔ خبر: 34551 - سرویس استان‌ها

در سفر به کرمانشاه صورت گرفت:

بازدید وزیر راه و شهرسازی از عملیات اجرایی احداث کمربندی غربی استان/ بازدید از احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه

بازدید عباس آخوندی در سفر به استان كرمانشاه از عملیات اجرایی احداث كمربندی غربی این استان در قالب پروژه‌ای ۴ خطه با پیشرفت ۹۸ درصدی بازدید کرد و پس از آن از پروژه احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی كرمانشاه نیز بازدید به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی در ادامه سفر خود به استان كرمانشاه از عملیات اجرایی احداث كمربندی غربی این استان بازدید كرد. كمربند غربی استان كرمانشاه حدود ۲۳ تا ۲۵ كیلومتر طول داشته و دارای پیشرفت فیزیكی ۹۸ درصدی است.

این پروژه به صورت ۴ خطه (۲خط رفت و ۲ خط برگشت) احداث شده و دارای ۴ تقاطع اسلام‌آباد، سراب نیلوفر و دو پل رودخانه‌ای است.

براساس گزارش مجری پروژه تاكنون نزدیك به ۱۲۰ میلیارد تومان برای احداث این كمربندی هزینه شده و در حال حاضر تنها عملیات آسفالت ۸۰۰ متر آن باقی مانده است.

براساس اطلاعات به دست آمده از اجرایی پروژه كمربندی غربی استان كرمانشاه تقاطع هم‌سطح ایمن جهت استفاده هرچه زودتر این كمربندی طراحی شده كه در صورت اجرا تكمیل و تا پایان سال جاری زیر بار ترافیك خواهد رفت.

كمربندی غربی استان كرمانشاه بخشی از كریدور بازرگان به سمت بندر امام بوده و در صورت بهره‌برداری می‌تواند ترافیك حدود ۶ تا ۷ هزار دستگاه را به صورت روزانه به خارج از شهر كرمانشاه منتقل كند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود از پروژه احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی كرمانشاه نیز بازدید كرد.

طراحی نقشه فونداسیون و خاك‌برداری ۲۰۰ هزار متر مكعب از این پروژه تاكنون انجام شده كه ادامه عملیات اجرایی به دلیل شرایط جوی نامناسب به تعویق افتاده است.