شناسهٔ خبر: 34567 - سرویس استان‌ها

کلنگ احداث بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی در شهر قزوین به زمین خورد

افتتاح همزمان با دهه مبارک فجر کلنگ احداث بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی در شهر قزوین با حضور جمشید انصاری معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشوردر زمینی به مساحت هشت و نیم هکتار بر زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین،  مسعود حق لطفی با اعلام این خبر گفت: با توجه به ضرورت برطرف نمودن نیازهای خدمات درمانی و بهداشتی در استان، زمینی به مساحت هشت و نیم هکتار جهت احداث بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی در ابتدای شهرک کوثر قزوین به این موضوع اختصاص یافته که امروز و با حضور معاون رییس جمهور و استاندار قزوین کلنگ زنی شد.

وی با تاکید بر سیاست های وزارت راه و شهرسازی مبنی بر فراهم کردن بسترهای افزایش میزان ارایه خدمات شهروندی افزود: هر گونه اقدامی که توسط دستگاههای مختلف برای افزایش کیفیت زندگی شهرنشینی صورت گیرد مورد نظر راه و شهرسازی بوده و این اداره کل با همه امکانات و توان از تحقق آن حمایت خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه زمین مذکور متعلق به تعاونی مسکن سپاه می باشد، افزود: اداره کل راه و شهرسازی معوض زمین یاد شده را به قیمت کارشناسی روز در اختیار این تعاونی قرار داده و زمین هشت و نیم هکتاری واقع در ابتدای شهرک کوثر را جهت احداث بیمارستان به دانشگاه علوم پزشکی واگذار خواهد نمود.

وی گفت: این زمین صرفا جهت احداث بیمارستان بوده و هیچگونه تغییر کاربری دیگری در آن امکانپذیر نخواهد بود.

حق لطفی شرایط واگذاری زمین را بر اساس ضوابط سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده و یادآور شد: بی تردید با احداث این بیمارستان بخش قابل توجهی از نیازهای موجود در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی استان مرتفع شده و گام موثری در راستای افزایش سلامت شهروندان برداشته خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه زیر بنای پیش بینی شده برای این بیمارستان ۵۸۹۰۴ متر مربع میباشد عنوان کرد عملیات احداث این بیمارستان توسط قرار گاه خاتم الانبیا انجام خواهد شد.

گفتنی است در این مراسم علاوه بر انصاری معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، فریدون همتی استاندار، داود محمدی و حمیده زرآبادی نمایندگان مردم شهرستانهای قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار، رضا عسگری فرماندار البرز، مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مدیران و مسئولین استانی حضور داشتند.