شناسهٔ خبر: 34597 - سرویس وزارتی

رئیس جمهور در سخنرانی روز ۲۲ بهمن اعلام کرد:

تشريح دستاوردهای دولت يازدهم در بخش حمل و نقل/ تکمیل ۸۴۵ هزار واحد مسکن مهر تا پایان دولت

روحاني رییس‌ جمهوری در اجتماع بزرگ مردم تهران در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در خصوص دستاورده‌های دولت یازدهم در بخش حمل و نقل و مسكن کشور گفت: قطعا سیستم حمل و نقلی نسبت به ۴ سال گذشته وضعیت بهتری دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز جمعه در سخنرانی خود در آیین گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران افزود: ملت ایران در پی آرمان های بلند انقلاب می رود و می دود. امروز امام خمینی(ره)، آیت الله طالقانی، شهید مطهری، شهید بهشتی، هاشمی رفسنجانی و بسیاری از بزرگان، سرداران و دلاوران در میان ما نیستند.

وی افزود: زنان و مردان خالص و بی توقعی که در سراسر این کشور در شهر و روستا حماسه های بزرگ آفریدند و به دامن رحمت حق پیوستند اما دغدغه ما همان دغدغه های ۳۸ سال پیش است، دغذدغه ما دغدغه پیشرفت، معنویت، آزادی و حاکمیت ملی است؛ و در یک کلمه، دغدغه ما تحقق کامل جمهوریت و اسلامیت است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه تکلیف ما در برابر انقلاب آن است که همه ملت ایران در برابر قانون مساوی و یکسان باشند، تاکید کرد: باید امتیازخواهی و ویژه خواری برای همیشه رخت بربندد. وقتی انقلاب به قله رسیده است که اعتماد به همدیگر به سرمنزل کمال رسیده باشد. وقتی انقلاب به تکامل رسیده است که حق امید ملت ما نسبت به آینده این نظام و انقلاب روز به روز بیشتر شود.

روحانی افزود: تکلیف ما در برابر انقلاب، راستگویی و درست کرداری است. پاسخگویی در برابر ملت بزرگ است، وظیفه ما در برابر انقلاب جامعه و کشوری است که از تنش و تشنج به دور باشد و راه به سوی تعالی و پیشرفت کشور باز باشد. تکلیف ما در برابر انقلاب رفع نگرانی از مردم است و اینکه معیشت مردم را برای زندگی راحت تر آماده کنیم.

رئیس جمهوری تاکید کرد: ملت بزرگ ایران؛ انقلاب اسلامی ما نقطه عطف مهم تاریخ کشورمان است، تاریخ کشور استبداد زده و استعمارزده. انقلاب ۵۷ ، ایران را از وابستگی به بیگانگان و آمریکا آزاد کرد و سرنوشت ملت در اختیار مردم قرار گرفت.

روحانی افزود: مردم؛ شما انقلابی را سراغ دارید که هنوز دو ماه از پیروزی آن نگذشته باشد، مردم برای یک رفراندوم مهم به پای صندوق آرا دعوت شده باشند؟ درست ۴۷ روز بعد از پیروزی انقلاب به فرمان امام خمینی(ره) مردم در صف های طولانی پای صندوق آرا رفتند و به جمهوری اسلامی ایران رای دادند. شما کدام انقلابی را سراغ دارید که در کمتر از یک سال یعنی، حدود از ۱۰ ماه صاحب قانون اساسی شده باشد.

دکتر حسن روحانی با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در زمینه حمل و نقل گفت: حمل و نقل، ناوگان هوایی، ناوگان ریلی، ناوگان جاده ای شرایط ما امروز به مراتب از ۴ سال پیش بهتر شده است.

روحانی افزود: با تلاش های دیپلمات های ما به تحریم فروش هواپیما به ایران خاتمه دادیم تا مردم در امنیت بشتر در سفرهای هوایی باشند.

وی ادامه داد: ما در طول این سه سال، ۵۶۴ کیلومتر خط جدید ریلی و راه آهن را به افتتاح رساندیم و حدود ۱۰۰۰ کیلومتر دیگر برای افتتاح آماده خواهد شد. ۲۱۶ کیلومتر آزاد راه افتتاح شده است و ۲۵۱۱ کیلومتر بزرگراه و ۲۷۶۹ کیلومتر راه سازی جدید انجام شده است.

رئیس دولت یازدهم اضافه کرد: برای واحد مسکن مهر که ده ها و صدها مشکل داشت، در این دولت توانستیم ۷۶۵ هزار واحد را تکمیل و به مردم تحویل دهیم و همه خدمات جانبی از مدرسه،‌کلانتری، جاده، برق و گاز را برای آن ها آماده کنیم.

روحانی خاطرنشان کرد: تا آخر این دولت، ۸۴۵ هزار واحد مسکن مهر در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.