شناسهٔ خبر: 34604 - سرویس استان‌ها

با ۱۱ میلیارد تومان اعتبار انجام شد:

تحویل ساختمان بیمارستان ۳۲ تختخوابی کوهبنان به دانشگاه علوم پزشکی کرمان

بیمارستان رئیس اداره راه و شهرسازی کوهبنان استان کرمان گفت: ساختمان بیمارستان ۳۲ تختخوابی کوهبنان با ۳ هزار و ۹۴۵ مترمربع زیربنا با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان به اتمام رسیده و تحویل دانشگاه علوم پزشکی کرمان شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی استان کرمان، سیدرضا مصطفوی رئیس اداره راه و شهرسازی کوهبنان به اتفاق جمعی از خبرنگاران کوهبنانی از پروژه‌های در دست اقدام این اداره بازدید کرد و گفت: عملیات احداث راه مواصلاتی کوهبنان به شهرستان زرند و مرکز استان از خردادماه ۹۴ آغاز شده و تاکنون عملیات خاکبرداری و ساخت ابنیه در فاز اول این پروژه به طول ۱۶/۵ کیلومتر انجام شده است.

وی ادامه داد: ساخت فاز دوم این پروژه به طول ۱۸ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته است و با احداث این مسیر علاوه بر حذف گردنه‌های حادثه‌خیز مسافت کوهبنان به مرکز استان حدود ۲۰ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.

رئیس اداره راه و شهرسازی کوهبنان به ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی کوهبنان اشاره کرد و افزود: این بیمارستان با ساختمان‌های جنبی دارای ۳ هزار و ۹۴۵ مترمربع زیربناست که در سال ۸۷ عملیات احداث آن کلید خورده و در آبان ماه ۹۵ با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان به اتمام رسیده و تحویل دانشگاه علوم پزشکی کرمان شده است.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده ۶/۵ کیلومتر فاز آخر محور پشتکوئیه به بخش آسفیچ و شهرستان بهاباد استان یزد به پایان رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته و هم‌اکنون زیر بار ترافیک است، از طرفی احداث ساختمان اداری راه و شهرسازی کوهبنان نیز با مساحت ۹۰۰ مترمربع زیربنا آغاز شده و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مصطفوی اظهار کرد: شانه‌سازی حدود ۳۲ کیلومتر از محور کوهبنان به ده‌علی، نصب تابلوهای بال کبوتری فسفری در نقاط حادثه‌خیز محور کوهبنان به زرند و کوهبنان به راور در گردنه‌های با قوس غیراستاندارد از جمله اقدامات این اداره است.

وی گفت: لکه‌گیری‌های محورهای اصلی و فرعی این شهرستان، اخذ ۶۱۰ تن قیر رایگان و تحویل به شهرداری برای آسفالت معابر، تک برگ کردن حدود ۵۰۰ سند از اسناد زمین‌های واگذاری، نصب ۹ عدد تابلوی پرچمی بزرگ در ابتدای محورهای روستایی و ... از دیگر اقدامات اداره راه و شهرسازی شهرستان کوهبنان است.