شناسهٔ خبر: 34609 - سرویس استان‌ها

به مناسبت دهه مبارک فجر صورت گرفت:

افتتاح ۴ کیلومتر راه روستایی در شهرستان دشتستان استان بوشهر/ آغاز عملیات اجرایی جاده ساحلی کنگان به دیر

افتتاح به مناسبت دهه مبارک فجر روز پنجشنبه پروژه راه روستایی طلحه- شاه‌پسر مرد در شهرستان دشتستان در آئینی با حضور استاندار بوشهر، مشاور وزیر راه و شهرسازی و نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد، این در حالیست که در آیینی با حضور مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت نفت، عملیات اجرایی پروژه جاده ساحلی کنگان به دیر با اعتبار ۵۰۰ میلیارد رالد در استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر، مصطفی سالاری استاندار بوشهر در آیین افتتاح راه روستایی طلحه- شاه‌پسر مرد در شهرستان دشتستان گفت: تلاش مجموعه راه استان به‌ویژه در حوزه راه و شهرسازی در راستای توجه دولت به روستائیان و عشایر بسیار ستودنی است.

مصطفی سالاری افزود: استان بوشهر در مقایسه با بسیاری از استان‌ها در حوزه راه وضعیت بسیار خوبی دارد ولی انتظار داریم که به شرایط دلخواه برسیم.

وی در ادامه ضمن دیدار با مردم روستاهای طلحه و شاه‌پسر مرد اظهار کرد: مسائل و مشکلات این دو روستا یادداشت و بررسی خواهد شد و جهت رفع آن‌ها تلاش خواهیم کرد.

فرزاد رستمی مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: راه روستایی طلحه – شاه‌پسر مرد به طول چهار کیلومتر با دو دستگاه پل، ۳۰ هزار متر خاک‌برداری و ۲۰ هزار متر خاک‌ریزی با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

همچنین مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر در آیین افتتاح پروژه جاده ساحلی کنگان به دیر گفت: پروژه ساحلی کنگان به سمت دیر به طول ۹ کیلومتر با عرض ۳۴/۶۰ متر احداث می‌شود.

عبدالحسن مشایخی افزود: اعتبار در نظر گرفته شده است برای اجرای این پروژه ۵۰۰ میلیارد ریال است که وزارت نفت و استانداری بوشهر آن را تأمین می‌کنند.

وی اظهار کرد: این پروژه در ۲ قطعه اجرا می‌شود که قطعه اول آن به طول ۴/۸۰۰ کیلومتر با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال از کنگان آغاز شده است و قطعه دوم آن نیز از سمت شهرستان دیر اجرا خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری بوشهر گفت: پروژه جاده ساحلی کنگان به دیر که به جاده وفاق معروف است دارای ارزش بالایی برای این شهرستان‌هاست.

محمدحسن باستی افزود: بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر اینکه فاصله این ۲ شهرستان را به ۹ کیلومتر کاهش می‌دهد در ضلع غربی آن کاربری گردشگری تعریف شده و فرصت جدیدی برای این منطقه ایجاد خواهد کرد.