به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، علیرضا محفوظی در مراسم افتتاح ۲۴ کیلومتر از جاده اصفهان-اردستان با تاکید بر شناسایی نقاط پرحادثه و تلاش در رفع این نقاط با مخاطب قرار دادن مشاورین طراح راهسازی گفت: لازم است مشاورین و پیمانکاران پروژههای راهسازی، نقاط پرحادثه موجود در محورها را شناسایی و رفع این نقاط را از اولویتهای خود قرار دهند.
معاون پارلمانی وزارت راه وشهرسازی گفت: آمار و اطلاعاتی که از وقوع حوادث رانندگی در محورها ارائه میشود پایه واساس برنامه ریزی است و باید در طراحیها، اعمال اولویتها و اجرای پروژهها در نظر گرفته شود.
وی با افتتاح ۲۴ کیلومتر از این مسیر درباره ۱۱ کیلومتر باقیمانده افزود: سعی میشود تا از ظرفیتهای خوب موجود کمال استفاده را به عمل آورد و با تخصیص اعتبارات لازم باقیمانده این مسیر را تکمیل و به بهره برداری رسانیم .
سید صادق طباطبایی نژاد، نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بیان کرد: پروژه دوبانده کردن اردستان به اصفهان جزو راههای کویری محسوب میشود که متاسفانه سرفصل اختصاصی جهت توسعه راههای کویری بسیار ضعیف و ناهمگون و تکمیل آن زمانبر شده است.
وی با اشاره به مرکز بودن شهرستان اردستان ولزوم ارتباط دوبانده با مرکز استان افزود: امید است این محور با ظرفیتهای موجود و اعتباراتی که در نظر گرفته خواهد شد در اسرع وقت با دوبانده شدن به مرکز استان متصل شود.
حجت اله غلامی، مدیرکل راه وشهرسازی استان نیز با اشاره به میزان تردد بار و مسافر در سطح راههای استان گفت: استان اصفهان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و وجود صنایع مادر همچون فولاد کشور در آن، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم مسافر را داراست که این حجم تردد توجه ویژه به بحث راهها را میطلبد.
غلامی سال ۹۵ را سال خوبی برای پروژههای عمرانی راه وشهرسازی عنوان کرد و افزود: در سال ۹۵ دو پروژه بسیار مهم کنارگذر شرق اصفهان وکنار گذر غرب اصفهان بعد از سالها توقف آغاز به کار کرد که امید است با تکمیل وبه بهره برداری رسیدن این دو پروژه مشکل ترافیکی شهر اصفهان وشهرهای مجاور حل شود.
وی از جمله اهداف پیش روی مجموعه راه وشهرسازی را در بخش توسعه راههای استان تبدیل بزرگراه به آزاد راه و اتصال شهرها و مراکز شهرستانها با احداث باند دوم به مرکز استان مطرح کرد و گفت: محور ترانزیت بادرود- اردستان – نایین از جمله محورهای بزرگراهی است که به آزاد راه تبدیل خواهد شد و شهرستانهای اردستان، چادگان، خورو فریدن نیز از جمله محورهایی هستند که به صورت دو بانده به مرکز استان متصل میشوند.
مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان افتتاح ۲۴ کیلومتر از محور اردستان به اصفهان را در جهت حذف تصادفات رخ به رخ و جلوگیری از تلفات جاده ای بسیار حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: قطعه سوم باند دوم اردستان به اصفهان با اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال امروز افتتاح میشود که جهت تکمیل ۱۱ کیلومتر باقیمانده با توجه به وجود نقاط پرحادثه در آن نیاز به اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال دارد که با استفاده از ظرفیتهای خوب موجود امید است سال آینده تکمیل شود وبه بهره برداری برسد.