شناسهٔ خبر: 34635 - سرویس هوایی

غلامرضا كريم آقايی خبرداد:

عملیات برف‌روبی ۴۰۰ هزار متر‌مربع سطوح پروازی و غیر‌پروازی فرودگاه رشت

فرودگاه رشت مدیرکل فرودگاه‌گيلان از عملياتی شدن اين فرودگاه پس از بارش ۸۰ سانتی برف اخير در رشت خبر‌داد و گفت:‌۴۰۰ هزار مترمربع در دو سطح پروازی و غیر پروازی اعم از باند پرواز، پاركينگ هواپيما، تاكسی وی (نقطه اتصال باند و پاركينگ) و ورودی محاوط فرودگاه توسط عوامل اجرايی اين فرودگاه برف‌روبی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل فرودگاه گيلان،غلامرضا كريم آقايی مدیر کل فرودگاه سردار جنگل در ارزيابی عملكرد اين اداره كل در حادثه برف اخير گيلان گفت: پس از هشدارهای هواشناسی گيلان، كميته عمليات برف‌روبی اين اداره كل در ساعت ۱۳:۰۰ روز چهارشنبه ۱۳ بهمن تشكيل جلسه داد و تقسیم‌کار در دو بخش سطوح پروازی و غیرپروازی بين معاونت‌ها صورت گرفت.

وي با اشاره به گزارش ايستگاه هواشناسی فرودگاه سردار جنگل رشت مبنی بر شروع بارش برف از ساعت ۱۷ و سی دقيقه روز چهارشنبه ۱۳ بهمن، اظهار داشت: بیست‌و دو ساعت كار مستمر و مداوم توسط عوامل اجرايی در عمليات برف‌روبی از سطوح پروازی و غیرپروازی منجر به نشست اولين پرواز مشهد به رشت در ساعت ۲۱ و ۲۵ دقيقه روز پنج‌شنبه ۱۴ بهمن در فرودگاه سردار جنگل رشت شد.

مدیرکل فرودگاه گيلان به مجموع مساحت عمليات برف‌روبی در فرودگاه سردار جنگل رشت اشاره كرد و افزود: ۴۰۰ هزار مترمربع در دو سطح پروازي و غیرپروازی اعم از باند پرواز، پاركينگ هواپيما، تاكسي وي (نقطه اتصال باند و پاركينگ) و ورودي محاوط فرودگاه توسط عوامل اجرايي اين فرودگاه برف‌روبی شد.

 كريم آقايی اضافه كرد: با توجه به حجم برف در سطح شهر رشت و بعضی از شهرهای گيلان، امكان استفاده از ماشین‌آلات ساير دستگاه‌ها در فرودگاه سردار جنگل نبود و با پیش‌بینی‌های انجام‌شده، كليه عمليات برف‌روبی توسط ماشین‌آلات و تجهيزات فرودگاهی صورت گرفت.