شناسهٔ خبر: 34644 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره نظام‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان استان قزوین خبر داد:

تمدید مهلت دریافت آثار دومین جشنواره ساختمان‌های برتر استان قزوین

حامد عبدالرزاقی با توجه به تمدید زمان اعلام شده، متقاضیان شرکت در دومین جشنواره ساختمان‌های برتر استان قزوین می‌توانند مشخصات و مدارک مربوط به ساختمان موردنظر خود را تا تاریخ ۲۰ اسفند امسال به دبیرخانهٔ این جشنواره ارائه نمایند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، رئیس اداره نظام‌مهندسی و مقررات ملی این اداره کل با اعلام این خبر گفت: آثار ارائه شده به این جشنواره در سه گروه مشخص و به طور جداگانه مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند.

حامد عبدالرزاقی در ادامه افزود: این گروه‌ها بر اساس تعداد طبقات، تعداد واحد و نوع کاربری تقسیم‌بندی شده‌اند و متقاضیانی که ساختمان موردنظرشان در یکی از این سه گروه عنوان شده باشد می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص ویژگی ساختمان‌های شرکت‌کننده در گروه‌های مختلف عنوان کرد: ساختمان‌های مسکونی ۲ تا ۷ طبقه در گروه یکم قرار خواهند گرفت که شامل ساختمان‌های متعارف مسکونی استان بوده و خانه‌های ویلایی را در بر نمی‌گیرد.

عبدالرزاقی در ادامه اضافه کرد: مجتمع‌های تجاری و یا مجتمع‌های مختلط تجاری نیز در گروه دوم مورد ارزیابی و داوری خواهند گرفت.

رئیس اداره نظام‌مهندسی و مقررات ملی اداره کل راه و شهرسازی در خصوص گروه سوم جشنواره ساختمان‌های برتر استان قزوین هم گفت: در این گروه نیز پروژه‌های انبوه‌سازی استان مورد قضاوت قرار خواهند گرفت که شامل مجتمع‌های مسکونی دارای ۳۰ واحد و بیشتر است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ساختمان‌های معرفی شده در چهار محور موردبررسی و داوری قرار می‌گیرند، اظهار کرد: معماری داخلی ساختمان، معماری بیرونی ساختمان (نما، حجم و جلوه‌های بصری)، کیفیت ساخت و رعایت مقررات ملی در طراحی و اجرای ساختمان و صرفه‌جویی در مصرف انرژی و سازگاری با محیط‌زیست، بخش‌هایی است که هر کدام از بناهای موردنظر بر اساس آن‌ها ارزیابی می‌شوند.

عبدالرزاقی در پایان گفت: متقاضیان جهت ارائه مدارک و مشخصات ساختمان موردنظر خود می‌توانند به دبیرخانهٔ جشنواره واقع در قزوین، بلوار مدرس، تقاطع خیابان فلسطین، اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مدیریت مسکن و ساختمان مراجعه نموده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۸۲۰۳۳۰-۰۲۸ تماس حاصل فرمایند.