شناسهٔ خبر: 34685 - سرویس استان‌ها

هشدار وقوع سیل در كهگیلویه وبویراحمد/ كلنگ زنی محور ارتباطی گچساران - گناوه

سیل رئیس اداره بحران و پدافند اداره کل راه و شهرسازی كهگیلویه وبویراحمد از احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی دراستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی كهگیلویه ویویراحمد، بیت الله محرابی، رئیس اداره بحران و پدافند این اداره کل در نشست ایمنی راه‌های استان عنوان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی احتمال بارش‌های شدید و سیل آسا از عصر روز یكشنبه ۲۴ بهمن تا اواخر دوشنبه ۲۵ بهمن در استان وجود دارد.

وی بیان كرد: در پی بارش‌های پیش‌بینی شده احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در كهگیلویه وبویراحمد وجود دارد.

رئیس اداره بحران و پدافند راه و شهرسازی كهگیلویه وبویراحمد تصریح كرد: احتمال بارش‌های ۲۰۰ میلیمتری طی این مدت وجود دارد وتمام دستگاه‌های عضو ستاد بحران استان باید آمادگی لازم را داشته و هرلحظه آماده امداد‌رسانی و ارائه خدمات به مردم باشند. به اهالی استان نیزتوصیه می ‌شود از تردد درمكان‌های سیلابی و حاشیه رودخانه ها خودداری كنند.

خبر دیگر از کهگیلویه و بویراحمد اینکه، طرح ساخت قطعه اول محور گچساران – گناوه  به مناسبت دهه فجر با حضور استاندار كهگیلویه وبویراحمد و هیئت همراه آغاز شد.

مدیركل راه و شهرسازی استان در حاشیه این مراسم گفت: طول این محور به طول ۵۲ كیلومتر در چهار قطعه  كلنگ زنی شده است.

محمد علی علیمردانی افزود: قطعه اول این طرح به طول ۱۲ كیلومتر با یك تقاطع در ورودی پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰۶ میلیار ریال در مدت زمان ۱۸ ماه اجرا می‌شود.

علیمردانی طول قطعات دوم، سوم و چهارم را به ترتیب ۲۵، ۱۰، ۵ كیلومتر بر شمرد و گفت: با بهره برداری از این محورطول مسیر  ۱۰ كیلومتر كاهش پیدا می‌كند و همچنین بسیاری از پیچ‌ها و نقاط حادثه خیزجاده موجود حذف و از یك راه فرعی درجه سه به راه اصلی درجه یک تبدیل خواهد شد.

وی خاطر نشان كرد: با احداث و تكمیل این محور استان به راحتی به دریا راه پیدا می‌كند و در واقع گره دیگری از استان باز خواهد شد.

اجرای این طرح محورگچساران- گناوه نهایتا با اتصال محور مذكور  به محور دهدشت - پاتاوه و كاهش ۱۳۰ كیلومتری دسترسی استان اصفهان به بنادر جنوبی را موجب  وهمچنین باعث اتصال شمال به جنوب كشور از طریق کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.